Bedankt allemaal.
@Ronald, wat is er niet goed met de veren in de nek?
De achtergrond rechts is de binnenkant van de soort grot waar ie voor zat.
De Gier komt inderdaad wat minder 'los' van achtergrond, komt doordat de achtergrond vrij dichtbij was, ik hier de vogel er helemaal op wilde hebben en dus wat meer moest uitzoomen en het max diafragma van deze lens bij dit brandpunt F/6.3 is.
Zelf vind ik het wel meevallen en het is ook een beetje de natuurlijke leefomgeving en ook geen overdreven drukke achtergrond, dus voor mij hier niet storend.
Hele achtergronden vervagen doe ik bijna nooit, weleens een stukje, meest als je zo'n hele achtergrond vervaagd dan komt het onnatuurlijk over.
De foto is gemaakt in een wildpark in de Pyreneeën, maar ik ben ze daar ook in het wild tegen gekomen, zowel zittend als in de vlucht.
Maar eigenlijk was van die ontmoetingen er niet één dichtbij genoeg(de vale gier wel een paar keer leuk kunnen vastleggen, maar die kom je veel vaker tegen) en dus vind ik die foto's fotografisch gezien ook niet echt interessant, wel leuk als herinnering....dit is bijvoorbeeld één van die foto's, ik denk dat de afstand ongeveer 200meter was, gemaakt met een cropcamera(x1,5) en 600mm + 1,4x teleconverter:

Door die grote afstand krijg je ook veel 'luchtvervuiling'(trillingen van warmte, stof en ander 'vuil') tussen de lens en het onderwerp erop en daardoor vaak wat mindere kwaliteit.