Het is 07 mei 2024 06:57


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!


Auteur nog paar ganzen
 nog paar ganzen
BerichtGeplaatst: 12 feb 2024 21:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 89
Woonplaats: 't Harde
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ben benieuwd wat jullie van deze foto's vinden

1
Fotografie

2
Fotografie

3
Fotografie

volgende keer weer efix gegevens nu lukt even niet

zit er een leuke bij en waarom wel niet?
4
Fotografie

5
Fotografie

6
Fotografie

7
Fotografie

8
Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 nog paar ganzen
BerichtGeplaatst: 13 feb 2024 12:22 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40789
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik had van deze serie wat minder foto's gepost, bijv. alleen nr1, 5 en 8 of zo.
Nu lijkt het allemaal een beetje op elkaar en wordt het lastiger voor mensen om een reactie erop te geven.

De eerste is voor mij het mooiste moment en zo te zien staan ze er netjes scherp op, ik had alleen liever de 2 vechtende ganzen erop gezien en die 3e niet, maar ik weet niet met hoeveel mm deze gemaakt zijn en ook niet wat jouw maximale brandpunt is en ik weet ook niet hoeveel ruimte er is om eventueel nog wat te croppen.
Ook is het jammer dat de ganzen naar links bewegen en ze daar niet veel ruimte meer hebben.

Bij alle foto's zou ik liever een lager standpunt zien, zodat we wat meer in de wereld van de ganzen terecht komen, dus zoals zij het zien.
Met een laag standpunt krijg je ook meer omgeving te zien en niet alleen water in de achtergrond en doordat die achtergrond dan waarschijnlijk ook verder weg is komen de ganzen daar beter 'los' van.

Het is misschien ook smaak, maar ik ben meest niet zo'n 'fan' van vogels/dieren die van je af lopen/zwemmen, ik zie ze liever van de voorkant en eventueel mijn kant op kijkend.

Qua belichting en scherpte op het onderwerp zit het zo te zien wel goed, al zouden sommige foto's iets frisser mogen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 nog paar ganzen
BerichtGeplaatst: 13 feb 2024 14:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49178
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Vind het twee leuke series.
Elk met een eigen verhaal(tje).
De derde staat er dan wel los van.

In een serie vind ik het zelf fijn als er eenheid is in kleur, licht en contrast.
Qua licht en daarmee ook kleur vind ik de verschillen in beide series wel groot.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten



cron

Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed