Het is 06 jun 2025 02:52

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!

Auteur Oogjes dicht en snaveltjes toe..
 Oogjes dicht en snaveltjes toe..
BerichtGeplaatst: 03 jun 2024 19:17 
Lid
Offline op het foto forum

Onder de vogels zijn de roofvogels en de uilen toch wel mijn favoriete subject om te fotograferen. Deze Bosuil die op zich vrij veel voor komt in Nederland en België is toch een veelal ongezien bosbewoner. Tientalen mensen met honden, wandelaars, hardlopers en kinderen kunnen onder de rustende uil draven en niet eens weten dat zij worden bekeken vanuit de boomholte boven hun.

Zo ook dit mannetje die in een schuine boom, zich van geen kwaad bewust "zijn uiltje aan het knappen was" hehe.. terwijl er op deze koude zondag ochtend groepen met schreeuwende kinderen.. honden, fietsers en hartlopers om de 5 a 10 minuten onder zijn boomholte langs kwamen.. heel af en toe als er een hond iets te dicht bij zijn boom de poot op tilde, wilde hij wel eens een oogje openen.. maar veel al deed het hem helemaal niks en sliep hij gewoon door.

En dan ik als fotograaf maar steeds uitleggen dat ik een boomchirurg was en de lange lens nodig had om de boomtoppen te inspecteren. "wink"

Fotografie

Nov 2020 - Canon EOS 6D - 400mm F2.8 op 400mm f5.6 - iso100 - -0.3step - 1/20st.. op een statief met zwenk kop +/- 25 meter afstand van de boom.

Keuze voor het verticale is om dat er verder om de boom niet veel meer was aan gekleurd blad of takken en door het lijnen spel van de schuine boom de knoest (onder) en het stuk afgescheurde tak kon ik het beeld goed vullen met oogje open als extraatje.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 03 jun 2024 19:39 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooi plekje, beestje en standpunt.

Heb alleen wat twijfel bij scherpte op het koppie.
Maar kan gezichtsbedrog zijn.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 04 jun 2024 14:40 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik twijfel over de scherpte van de foto….

Wel mooie waarneming en een leuk verhaal erbij.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp