fran schreef:
Nette serie. Zoals gezegd allemaal aan de donkere kant en bij enkele ook veel ruis. Wat mij bij 1 en 2 stoort zijn de afgesneden poten en staart. Bij de flamingo stoort de afsnijding niet omdat dat duidelijk bedoeld is maar bij de eerste twee zou ik zelf of helemaal erop gezet hebben of krapper hebben gekaderd.
Scherpte ligt goed en je update is duidelijk een verbetering.

Dank voor je commentaar

Ruis is nog een beetje een probleem bij mij omdat ik nog geen goed objectief heb met een lage diafragmawaarde waardoor ik jammergenoeg wat licht mis.
De afgesneden poten van de eerste zijn inderdaad geen ideaal beeld, had ze alleen ook niet gefotografeerd, wellicht dat ik alleen de kop van de vogel had moeten gebruiken. De tweede vond ik zo'n mooie vogel en tijdens de roofvogelshow vloog deze over het publiek en zat ineens naast mij op een paaltje, ik zou en moest em op de foto krijgen maar helaas zat hij te dichtbij en kreeg ik em er niet helemaal op

Heb je misschien nog tips om ruis te onderdrukken? Ik weet dat ik een dergelijke optie in mijn camera heb alleen dan schijnt ie een stuk trager te worden.