Het is 14 mei 2025 19:46

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!

Auteur Velduil
 Velduil
BerichtGeplaatst: 31 jan 2010 14:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Gisteren nog ééns een daguitstapje gemaakt naar zeeland .
Had de laaste tijd al vernomen dat de velduilen s'avonds niet meer vlogen :shock iets wat eigelijk niet klopt met hun doen .....
Maar toen ik gisteren omstreeks 13 u passeerde op de plaats waar de velduilen verbleven wist ik meteen waarom ze tegen valavond niet meer vliegen :(
Er waren enkele piepos :nee :nee :nee die niks liever deden dan deze beestjes opjagen om toch maar een foto te maken ( zielige fotografen noem ik dit ) .Wij hebben onze wagen daar een halfuurtje aan de kant gezet , gewoon wat plaatjes gemaakt van de velduilen die er constant rondvlogen , nadien zijn we verder gereden . Tegen valavond nog ééns gepasseerd , de velduilen waren niet van de partij zij waren zeker nog veel te moe om al uit te vliegen .

foto 1 is genomen in vol tegenlicht .

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Laatst bijgewerkt door Dieder Plu op 31 jan 2010 17:16, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Velduil
BerichtGeplaatst: 31 jan 2010 15:51 
Lid
Fotografie

Leuke foto's weer.

Wat ik me afvraag waarom je geen foto's hebt gemaakt van die piepo's die de uilen opjagen waardoor het bioritme wordt verstoord van deze vogels.

Lekker op internet zetten zulke vreemde vogels.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Velduil
BerichtGeplaatst: 31 jan 2010 16:36 
Lid
Fotografie

mrJanneman schreef:
waarom je geen foto's hebt gemaakt van die piepo's die de uilen opjagen waardoor het bioritme wordt verstoord van deze vogels.

Lekker op internet zetten zulke vreemde vogels.

Dat was idd een goed gedacht!!!
Verder heel mooie platen dieder!!!
grtz

Velduil
BerichtGeplaatst: 31 jan 2010 16:44 
Lid
Fotografie

mooie platen dieter foto 2 krijg ik niet tezien kruisje ook niet na het versen scherm.
had die pipos maar afgeschoten.

Velduil
BerichtGeplaatst: 31 jan 2010 16:47 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ja ik kwam er gisteren om 4 uur ook langs maar zag ook niks nog even een half uur gewacht maar helaas niks.
Ja helaas zijn er nog maar weinig echte natuurfotografen de meeste weten niet eens wat ze fotograferen of wat het gedrag van een soort betreft, Trietse figuren zijn dit en ik heb er helaas al erg vaak mee lopen bekvechten.
Het verstoren van dieren is zwaar verboden!!!
Ik zag ook wat mensen buiten de auto staan wat ook heel de boel verstoorde, tja daar zettten we ook maar weer een hek neer ......
Het is bijna nog de enigste plek in Nederland waar je ze fatsoenlijk kunt zien, het gaat er immers bar slecht mee.

Tja wat doen we eraan.....

Het was wel handig geweest als je inderdaad wat foto's had gemaakt van die figuren dat doe ik ook meestal, dan gaan ze in ieder geval goed op de bon.

Velduil
BerichtGeplaatst: 31 jan 2010 17:24 
Lid
Fotografie

Paul Cools schreef:
Ja ik kwam er gisteren om 4 uur ook langs maar zag ook niks nog even een half uur gewacht maar helaas niks.
Ja helaas zijn er nog maar weinig echte natuurfotografen de meeste weten niet eens wat ze fotograferen of wat het gedrag van een soort betreft, Trietse figuren zijn dit en ik heb er helaas al erg vaak mee lopen bekvechten.
Het verstoren van dieren is zwaar verboden!!!
Ik zag ook wat mensen buiten de auto staan wat ook heel de boel verstoorde, tja daar zettten we ook maar weer een hek neer ......
Het is bijna nog de enigste plek in Nederland waar je ze fatsoenlijk kunt zien, het gaat er immers bar slecht mee.

Tja wat doen we eraan.....

Het was wel handig geweest als je inderdaad wat foto's had gemaakt van die figuren dat doe ik ook meestal, dan gaan ze in ieder geval goed op de bon.

Van mij part mogen ze de weg gewoonweg afsluiten , is misschien drastig voor de echte liefhebbers maar denk toch dat de dieren de voorrang krijgen .
Als ze allemaal ééns rustig in de auto bleven zitten en hun auto lieten staan op de plek waar ze stilstaan zou het probleem zich enigsinds vanzelf oplossen ...maar ..........
:unsure :unsure :unsure
En het zal er niet beter op worden denk ik , vorig jaar bijna geen enkele keer problemen gezien , nu bijna elke keer dat je in zeeland komt .

Maar in elke sport en liefhebberij zijn er van die pipos .... hier zullen we spijtig genoeg mee moeten leren leven ....... :blush

Velduil
BerichtGeplaatst: 31 jan 2010 18:41 
Lid
Fotografie

tja wat een pipos zijn dat en als je gewoon je geduld houd kun je ze ook op je gemak tegen komen en mooie platen van schieten ook vanuit je auto is dat mogelijk!!!

maar ff terug komen op de platen van jou Diender ze zijn zo als gewoonlijk weer GEWELDIG!!!!!!!!!! :up

Greetzz Wilco :)

Velduil
BerichtGeplaatst: 31 jan 2010 20:29 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
MOOI MOOI MOOI.... meer kan ik er niet van zeggen :up

Velduil
BerichtGeplaatst: 31 jan 2010 20:43 
Lid
Fotografie

een prachtige serie :up

Velduil
BerichtGeplaatst: 31 jan 2010 20:56 
Lid

dat hoeft hier geen uitleg :up

greets

Velduil
BerichtGeplaatst: 31 jan 2010 21:06 
Lid
Fotografie

Jammer van die 'natuurbarbaren' maar die heb je helaas in alle takken van de hobbysport :(
Foto's zien er weer gaaf uit, eerste mist mi wat teveel aan scherpte. Ligt volgens mij meer op het gras/riet in de voorgrond. Maar de vlucht foto's maken het weer goed :D

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp