Het is 08 mei 2024 08:28


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!


Auteur nog een buizerd
 nog een buizerd
BerichtGeplaatst: 14 feb 2010 20:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 191
Woonplaats: Leusden
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
vandaag eventjes op stap geweest tussen de sneeuw buien door :wacko
en kwam toen deze buizerd tegen zaten wat takjes voor dus niet echt een ideale standpunt maar ben toch benieuwd wat jullie er van vinden??


Fotografie


greetzz Wilco :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 nog een buizerd
BerichtGeplaatst: 14 feb 2010 20:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 17
Woonplaats: Hoorn
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het plaatje komt onrustig over, je gaf het zelf al aan, door de takjes... De onscherpt van de boom komt ook een beetje vreemd over, het lijkt wel bewegingsonscherpte of zo, maar dat is niet logisch...
Ik zou ook meer ruimte gelaten hebben aan de rechterkant omdat de vogel in die richting kijkt. Hij komt dan ook wat minder centraal in de foto.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 nog een buizerd
BerichtGeplaatst: 14 feb 2010 20:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 191
Woonplaats: Leusden
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bitje schreef:
Het plaatje komt onrustig over, je gaf het zelf al aan, door de takjes... De onscherpt van de boom komt ook een beetje vreemd over, het lijkt wel bewegingsonscherpte of zo, maar dat is niet logisch...
Ik zou ook meer ruimte gelaten hebben aan de rechterkant omdat de vogel in die richting kijkt. Hij komt dan ook wat minder centraal in de foto.



ik heb ook een beetje lopen testen met men camera in welke stand ik zulke platen het beste kan maken ik heb deze op de Shutter priority stand gezet maar de sluiterstand stond op 1/400 en iso op 200 denk dat ik de iso beter rond de 400 en een sluiterstand van rond de 1/650 of hoger had moeten zetten??
tips zijn welkom en oowja heb deze uit de hand geschoten en is een lens 400mm zonder IS :)

greetzz Wilco :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 nog een buizerd
BerichtGeplaatst: 14 feb 2010 20:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 17
Woonplaats: Hoorn
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Als de lichtomstandigheden het toelaten zou ik altijd voor een zo laag mogelijke ISO kiezen, dan heb je de meeste details. Deze vogel zat stil, dan is een hoge sluitertijd minder belangrijk.
Het hangt er natuurlijk ook altijd vanaf hoe lang je model genegen is om te blijven zitten wachten tot je je camera en teletoeter optimaal hebt ingesteld :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 nog een buizerd
BerichtGeplaatst: 14 feb 2010 20:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 753
Woonplaats: Belgie
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik weet hoe het voelt om een roofvogel te fotograferen en met dit weer is het zeker niet simpel .
Deze plaat is niet al te fraai , mist scherpte en is veel te druk in zijn omgeving , zou hem hebben gepost bij ratjetoe .

Maar laat de moet niet zakken er komen nog van die momenten en vroeg of laat zal hij er veel beter op staan .Nu zelf zal je het misschien niet zien , maar als je binnen een half jaar terug kijkt naar deze plaat zul je me ongetwijfeld gelijk geven .... ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 nog een buizerd
BerichtGeplaatst: 15 feb 2010 08:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 47500
Woonplaats: Puurs
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Kan er helaas niks anders van maken, mist te veel scherpte en omgeving is erg druk :(


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 nog een buizerd
BerichtGeplaatst: 15 feb 2010 21:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 7418
Woonplaats: Zuid-Holland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Dieder Plu schreef:
Ik weet hoe het voelt om een roofvogel te fotograferen en met dit weer is het zeker niet simpel .
Deze plaat is niet al te fraai , mist scherpte en is veel te druk in zijn omgeving , zou hem hebben gepost bij ratjetoe .

Maar laat de moet niet zakken er komen nog van die momenten en vroeg of laat zal hij er veel beter op staan .Nu zelf zal je het misschien niet zien , maar als je binnen een half jaar terug kijkt naar deze plaat zul je me ongetwijfeld gelijk geven .... ;)

Ben het hier ook mee eens.......maar gewoon blijven oefenen dan gaat het zeker lukken ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Foto vriend en 30 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed