Het is 26 apr 2024 22:46


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!


Auteur Gegrutto
 Gegrutto
BerichtGeplaatst: 22 aug 2008 14:51 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1924
Woonplaats: Gouda
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Oké het is een beetje behelpen met zo’n televoorzetlens en de resultaten zijn toch iets minder dan met een dure telelens. Toch maakte ik deze uit de hand (bijna 1000mm dus) en ik vind ze niet slecht. Gezet op de Lumix Fz 50) Je mist wat detail in de veren etc, maar het is voor mij roeien met de riemen die ik heb, want geld uitgeven is niet mijn hobby en ik wil gewoon kijken wat er nu op de top uit te persen is uit die DCR-2025PRO 2.2X High Definition. Ik wil dit zeker nog eens over doen en dan mijn éénpoot statief meenemen in de hoop net wat meer scherpte te realiseren en niet zo ver van dit beest af te staan want het is een aardige crop. Ben ik de enigste die hier mee werkt?
Foto 1 focus 89mm, f/4, 1/200 iso 100
Foto 2 focus 89mm, f/4, 1/160 iso 100
Foto 3 focus 89mm, f/4, 1/160 iso 100
Fotografie
Fotografie Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Gegrutto
BerichtGeplaatst: 22 aug 2008 15:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 5
Niet slecht gezien de "beperkte" middelen. Het is mijn favoriete vogel, maar meestal blijft het bij schieten in de vlucht. Omdat ze ook voor mijn 200mm lens veel te ver weg gaan zitten.
Foto 3 vind ik de mooiste pose alleen zou ik het minimale lichtje in zijn oog iets ophalen. En misschien de verzadiging iets terugschroeven.
Als dit flinke crops zijn kan je misschien ook door een andere (minder centrale) uitsnede nog wat winst halen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Gegrutto
BerichtGeplaatst: 22 aug 2008 15:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8174
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Leuke serie :up
Ik heb ze nog niet voor mijn lens gehad :(
Voor mij ook de houding van de 3e :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Gegrutto
BerichtGeplaatst: 22 aug 2008 15:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1924
Woonplaats: Gouda
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Dank jullie. Ja er is wellicht nog iets verbetering te behalen uit een andere crop en een beetje fotosoepen. Toch wilde ik de pure vorm laten zien zodat je echt te zien krijgt wat de resultaten van zulk een soort loep (want dat is het) zijn. Ik denk dat je een ander resultaat krijgt als het beest op een meter of 7 zou zitten, maar er is, zoals je al schreef geen Grutto die dat doet en als hij het doet geeft hij wellicht de pijp aan Maarten en om daar nou een opname van te maken geeft kans dat iemand roept dat ik hem dood heb laten schrikken met alle gevolgen van dien...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Gegrutto
BerichtGeplaatst: 24 aug 2008 10:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 47500
Woonplaats: Puurs
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik zou zeker eens met een statief of eenpoot aan de slag gaan, want dan valt er echt veel meer uit tehalen. De overal scherpte van alle foto's is wat minder en ik denk dat dat echt het gevolg is van lichte trilling van de camera, maar verder prima close en compo's.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Gegrutto
BerichtGeplaatst: 24 aug 2008 13:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1924
Woonplaats: Gouda
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ja zo ervaar ik het ook. Op naar het volgende Grutto moment maar daar moet ik helaas nog een half jaar op wachten...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 217 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed