Gemini schreef:
RickBreij schreef:
Alle foto's zijn onbewerkt, directe shoot met direct uitgeverij voor het bedrijf!
'RickBreijFotografie'
RickBreij schreef:
Het was meer snapshot fotografie, dan instellingfotografie (diafr., dof, EV, etc.)
Kijk, voor mij passen die twee dingen dan niet bij elkaar.
Eerst presenteer je alles als zijnde 'geheel professioneel', en als er dan mensen komen die minpunten zien is het opeens 'snapshotfotografie'???
In principe is dan álle fotografie 'snapshotfotografie'.
Je hebt het te doen met wat er is, in dit geval bewegeeglijke foto's.
Als jij professioneel fotografeert, weet je hoe je mooie foto's kunt maken.
Ook ik zie onscherpte, en de foto's zijn vrij standaard. Ik mis ook het mooie licht, het spelen met schaduw/licht en compositie. De kleuren vind ik erg hard, de nabewerking zou ook veel beter kunnen.
Dit was mijn tweede gedachte ook. De eerste was toen ik de reacties nog niet gelezen had: Hoe kan een professioneel fotograaf nu onbewerkte foto's weggeven?????????? Dat kost je toch je goede naam!
Maar ik krijg na het bekijken van de foto's en de reactie het idee dat je geen professioneel fotograaf bent Rick. Klopt dat? Te meer daar de foto's gemaakt zijn met een compactcamera. Ben je het wel dan mijn excuses, maar gelijk ook een tip: je kunt tegen een potentiële opdracht gever beter zeggen dat je iets niet kunt en doorverwijzen naar een collega, dan dat je werk aflevert dat beneden de maat is, dat is iets dat namelijk snel de ronde doet en dan kun je andere opdrachten verder wel vergeten.
RickBreij schreef:
Deze shoot was erg moeilijk, de vogels liepen continu met het draaien van hun kop.
De vogel op de standaard was erg lastig, die liep hele tijd rondjes.
Mocht je willen leren hoe je roofvogels kunt fotograferen, ik geef een
workshop roofvogelfotografie in samenwerking met een hele goede valkenier.