Savatage schreef:
Weet je hoe ze een vogel ik het vakjargon noemen die op een paaltje of een hekje een enkel takje zitten enz enz een BOAS (bird on a stick) dat heeft een vakfotograaf mijn wel eens verteld in een portfolioreview in de zoom . Dus met andere woorden die zien graag een vogeltje in der natuurlijk omgeving .
.
Je slaat de spijker op de kop, dat soort foto's klassificeer als geschikt voor de vogel-determinatie- boekjes

Niets mis mee, maar boeiend zijn ze niet, behalve als je een vogelspotter bent en de soorten wil determineren.
Maar ik kan mij voorstellen dat het ook een soort tevredenheid/trots is, dat je hem zo fraai in beeld hebt, want het zijn uiteindelijk in het algemeen snel bewegende objecten.
Tenslotte vroeg Birdman mijn 1e bespreking toe te lichten.
Dacht dat ik dat al gedaan had met de opmerking dat de vogel er scherp op stond etc.
Maar dan nu wat uitgebreider.
vogel staat er scherp op, compositorisch op de juiste plek.
Ook de takken staan er goed op en overlappen de vogel niet (dank Wendy)
Belichting OK, maar verder geen oh,ah foto maar een gelukte registratie van een buizerd.
Geen zeldzame vogel want bij de roofvogeltelling van de Natuur en Vogelwacht Culemborg hebben zij op de laatse zaterdag van januari 182 exemplaren geteld in hun gebied (60 kwadraatkilometer).
Daar de foto in het forum stond, dus ter bespreking mijn opmerking dat het een [b]gelukte[b] registratie was, maar geen eyecatcher was waar verbeterpunten in aan te geven waren. Ergo een discussie die zich beperkt tot
staat er goed op, goed geslaagd, etc voor mij beter in ratjetoe op zijn plaats was en zie ook mijn eerdere opmerkingen over intrigerende foto's
flipje
ps de pieper hebben prima gesmaakt