Het is 23 apr 2024 16:21


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!


Auteur Een paar vogels
 Een paar vogels
BerichtGeplaatst: 05 okt 2008 09:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 988
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
gisteren ben ik bij de Oliemeulen in Tilburg geweest...ze hebben daar voornamelijk reptielen maar ook een aantal mooie vogels.

1#
Fotografie

2#
Fotografie

3#
Fotografie

4#
Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Een paar vogels
BerichtGeplaatst: 05 okt 2008 10:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 31598
Woonplaats: Schagen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dit is nou een serie waar je zondagmorgen aangenaam mee gewekt wordt, mooie kopstudie's en veel sfeer door belichting en achtergrond. Geen van deze platen zou misstaan aan je muur.

Laten we deze serie een kritisch langslopen:

De eerste heeft een fijne compositie, houding van dier, en je lage standpunt werken goed samen en geven hem een hooghartige, bijna arrogante persoonlijkheid. De lichte achtergrond, en de onscherpte daar creeeren het effect van een geschildert doek. Voor mij persoonlijk is de vogel iets te donker in zijn gelaat, met name in de ogen komt hij iets te levenloos over.

De tweede zou mijn favoriet zijn geweest uit deze serie, heel sfeervol hoe zijn verenpak met het tegenlicht oplicht tegen de donkere achtergrond, en beperkte scherptediepte smaakt mij wel. Alleen jammer dat deze net voor mij of te beperkt is, of te ver naar voren ligt. Had graag zijn oogjes scherp willen zien hier.

De derde is voor mij 'spot on', hier valt alles erg goed samen. Sterke compositie, met de curves van het dier die als een heuvel van links en recht naar zijn kop toelopen, scherptediepte ligt precies goed op zijn ogen, en laat detail zien in de donsveren van zijn kopje. In de achtergrond heb je fijn een donkere bovenkant, met in de onscherpte enige broers en zussen van dit rustende beestje. Belichting is erg fijn, diffuus licht zorgt hier voor een zachte en egale belichting.

De vierde is een degelijke plaat van deze markante kop, erg goede scherpte, fijne helderheid in zijn ogen die hier in tegenstelling tot de eerste echt leven uitspreekt. Fijne kleuren en contrasten, met detail in de kleine donsveren onder zijn snavel. Bovenkant is teveel uitgebeten naar mijn smaak, enige plekken zou ik niet snel over vallen, maar op zijn voorhoofd is het hier voor mij net te dominant.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Een paar vogels
BerichtGeplaatst: 05 okt 2008 18:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 47500
Woonplaats: Puurs
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Tja wat valt hier nog aan toe te voegen, dan dat ik me helemaal kan vinden in Mendels commentaar!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 80 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed