Het is 02 aug 2025 20:37

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!

Auteur kaketoe in de zon
 kaketoe in de zon
BerichtGeplaatst: 16 mei 2011 19:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Gisteren ben ik in Veldhoven naar het NOP geweest voor het tweede birdsymposium. Er was ook genoeg tijd om het park te bekijken. In het park is een verblijf voor vogels die niet meer kunnen vliegen. Het verblijf is daar speciaal op ingericht en er zit dan ook geen gaas omheen.
Deze kaketoe had nog een prachtige kop, maar de veren op de rest van zijn lijf waren zwaar beschadigd. Hij zat op een mooi hoog plekje en had achter zich bomen. Ik ben de uitdaging aan gegaan om een witte vogel in de zon te kieken en ik ben heel benieuwd of jullie mijn pogingen geslaagd vinden! Ik heb de foto's verkleind en naverscherpt, verder niet bewerkt.

Exif voor beide foto's: F/10, 1/320ste sec, ISO 100, 300mm.

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 kaketoe in de zon
BerichtGeplaatst: 16 mei 2011 20:39 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Belichting heb je goed in de hand, alleen de werking van de slagschaduw blijft hinderlijk.

Pose van de eerste foto geeft een wat plat beeld, waarbij de derde meer diepte heeft en een sprekender beeld oplevert. Ik had denk ik zelf wel meer van zijn lijf hebben laten zien :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 kaketoe in de zon
BerichtGeplaatst: 16 mei 2011 21:07 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Dank je voor je commentaar Mendel

Ik heb bewust een kopstudie gedaan. Zijn (zwarte oogjes = een mannetje)lijfje was echt akelig om te zien en het was niet mijn doel dat te tonen. Ik wilde juist zijn schoonheid laten zien.

Groetjes Karin

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp