Ik vind dit erg jammer om te zien..... Niet om jou hoor Ron maar wel om de valkerij in het algemeen. Deze snavel is ook te lang en op de 2e foto van de valk is zelfs te zien dat er een scheur in zit.

(rechterkant steekt een stuk uit) Wat je wel kan zien op de 1e foto is het valkentandje. Halverwege de bovensnavel zit nog een uitsteeksel. Dit gebruiken de valken om hun prooi snel dood te maken. Met deze "tand" knakken ze de nekwervels door van bv een duif. Meestal gebeurd dit al in vlucht als ze hem daar te pakken hebben. "slaan" ze de prooi, dus met hoge snelheid er tegen aan vliegen, dan versuft de prooi en valt op de grond. De valk zal dan ook naar beneden vallen en op de prooi gaan zitten. Dan gebruiken ze alsnog de valkentand om de prooi te doden.
Maar in mijn ogen moet de snavel er zo uit zien. (foto van mijn sakervalk)Lekker scherp en niet zo lang als bij de valk die jij gefotografeerd hebt.
Die valk moet echt hulp hebben anders heb je kans dat het door gaat scheuren tijdens het eten. Dit kan zelfs een deel van zijn snavel kosten. Het beste kan je in zo'n geval een klein gaatje boren (klinkt erger dan het is) aan het eind van de scheur. Op die manier voorkom je dat het verder gaat scheuren. Dan bij vijlen en goed voer geven! Daar ontbreekt het denk ik ook aan ben ik bang. Dit is geen goede reclame voor de valkerij in mijn ogen. Maar ja, wie ben ik

Ik hoop niet dat dit alles vervelend is voor de moderators.... Geen uitleg over foto's maar even een dwarsspoor mbt houden van roofvogels.
mvg Jan