Het is 22 aug 2025 15:48

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!

Auteur Biddende Torenvalk
 Biddende Torenvalk
BerichtGeplaatst: 28 dec 2011 00:29 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

4.
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Biddende Torenvalk
BerichtGeplaatst: 28 dec 2011 00:33 
Lid
Fotografie

Mooi :up!
Voorkeur voor de 3e en de 1e :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Biddende Torenvalk
BerichtGeplaatst: 28 dec 2011 00:42 
Lid

Heel mooi, vooral 3. Die AF van je A55 is verrassend snel en trefzeker. Ik ben niet ontevreden over mijn A550, maar dit is nog net even beter. Met de nieuwe A77 is het naar verluidt haast een makkie te noemen, al moet ik het eerst zien en dan geloven. Welke lens heb je hier gebruikt, vraag ik me af? Mocht ik op 31 dec de staatsloterij winnen dan doe ik mezelf Minolta's F4 600mm kado. :) Moet ik wel eerst naar de sportschool, en behoorlijk zoeken om er een te vinden. De lens, wel te verstaan.

Biddende Torenvalk
BerichtGeplaatst: 28 dec 2011 00:56 
Moderator
Fotografie

Beiden bedankt. :chapeau

De A55 is zeker een heerlijke camera om bewegende onderwerpen mee vast te leggen en de A77 schijnt idd. zelfs nog beter te zijn....ik heb al hele mooie foto's gezien die met een A77 gemaakt zijn.
Ik maak m'n meeste foto's[dezen dus ook] met een Minolta 200mm. f/2.8 HS APO met een Sony 2x teleconverter ertussen, 400mm. f/5.6 dus.
Dit is ook een lekkere combinatie om gewoon mee door te natuur te wandelen, de lens weegt ongeveer 800 gram en de teleconverter 300 gram en ook de A55 is geen grote, zware camera, dus dat is nog aardig vol te houden. ;)

Biddende Torenvalk
BerichtGeplaatst: 28 dec 2011 01:18 
Lid

Ik heb een aantal maanden de A330 gehad, maar die vond ik zelf te klein. Als ik mijn A550 met de Sigma F4.5-5.6 HSM 120-400 gebruik dan hou ik bijna 3 kilo vast inclusief de vertikale accugrip voor tegengewicht en dus stabilteit. Minolta heeft echt een aantal superlenzen gemaakt en jij hebt er een van. De F2.8 300mm is er ook zo een. Sony maakt die gelukkig nog steeds. Die is bepaald niet goedkoop....en het schiet nog niet op met die staatsloterij. :)
Die A77 zou ik best willen hebben, dat is niet misselijk allemaal. Borduurt overigens verder op jouw A55 met de halfdoorlatende spiegel, daar komt die snelheid vandaan.

Biddende Torenvalk
BerichtGeplaatst: 28 dec 2011 01:39 
Moderator
Fotografie

Ik heb niet van die hele grote handen en 't is ook een kwestie van wennen dat de camera wat kleiner is.
Hiervoor heb ik een Konica Minolta 5D gehad en daarvoor een Minolta 7000[analoog]....beide camera's heb ik trouwens nog en werken nog perfect. :)

De A77 zou ik ook wel willen hebben, maar ben voorlopig tevreden met wat ik nu heb.
De 200mm. f/2.8 schijnt idd. 1 van de beste lenzen te zijn die Minolta gemaakt heeft en idd. de 300mm. f/2.8 is er ook zo één......ik heb die van mij 2e hands kunnen kopen in een nog hele goede staat en ben er erg blij mee.

Net voor de gein de boel nog een keer gewogen en de lens weegt 790 gram, de teleconverter 200 gram en de camera met riem 510 gram.......alles bij elkaar dus precies 1,5 kg. ;)

Biddende Torenvalk
BerichtGeplaatst: 28 dec 2011 02:04 
Lid

O ik ben ook zeker wel tevreden hoor, al loop ik wel eens tegen de beperkingen aan. Daar begint nu juist de uitdaging om het wel voor elkaar te krijgen. Meestal lukt het vrij aardig om met de AF op enkelvoudig en in burst het voor elkaar te krijgen. De interne scherpstelmotor van het Sigmaobjectief presteert heel goed. Ik gebruik vaak niet eens de continufocus. Die continufocus is een ramp op stilstaande onderwerpen en ik wissel nogal veel van onderwerpen en als ik vergeet het om te zetten dan kunnen de foto's van de stilstaande onderwerpen meteen vrijwel zonder uitzondering de prullenbak in. Jammer dat er geen schakelaar aan de buitenkant zit omdat in te stellen, dat ik daarvoor het menu in moet.
Voor de A330 had ik een Sigmaspiegelreflex met film en daarvoor nog 2 andere, een Cosina en een Petri. Lang geleden droomde ik van een Pentax of een Minolta....dat speelt dus mee.

Biddende Torenvalk
BerichtGeplaatst: 28 dec 2011 18:02 
Lid
Fotografie

Mooie scherpe reeks. :up

Biddende Torenvalk
BerichtGeplaatst: 28 dec 2011 20:27 
Moderator
Fotografie

Bedankt Nikkor. :)

@Gert, beperkingen heb je altijd, met dit soort fotografie is dat meest een gebrek aan licht, of aan mooi licht.
Continuopname gebruik ik eigenlijk nooit, ik vind 't niet prettig en het grootste nadeel van m'n EVF zoeker komt dan ook om de hoek kijken.....hij loopt een beeldje achter. :S
AF-C[continufocus] is bij mij ook niks met stilstaande onderwerpen, ook ik moet dus nogal es switchen van AF-C naar AF-S.
Ik ga dan niet helemaal t menu in, maar doe dat via de FN-knop....dat gaat toch redelijk snel. :)

Ik zag net nog zo'n Minolta 300mm. f/2.8 HS objectief te koop staan.......€2000,- :shock :wacko

Biddende Torenvalk
BerichtGeplaatst: 28 dec 2011 21:45 
Lid
Fotografie

Mooie serie met lekker licht wel wat hard maar geeft een goed beeld van de tv.

gr
Menno

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp