Zelf twijfelde ik over de scherpte....net wel genoeg, of toch niet?!
Jeroen, de foto is juist heel weinig gecropt, dus daar kan 't niet aan liggen.
Erik, het wit wat je ziet aan de voorkant en de hals van de reiger is gewoon van de reiger zelf en eigenlijk zijn die stukjes wat overbelicht, dat was de kant waar de zon stond.....ik heb de hele foto in één keer wat naverscherpt, dus dan zou je 't ook in andere delen van de foto terug moeten zien.
Waar komt 't dan wel door....door mij zelf natuurlijk.
Ik kwam van de andere kant aan rijden met de gele Cinquecento en reed heel langzaam.
Zag de reiger zitten op de dijk, maar toen ik redelijk dichtbij was vloog ie weg, dus ik reed langzaam door en keek in m'n spiegel en zag dat ie een stukje verderop weer neerstreek.
Tijd voor een herkansing dus, dus draaien met die auto en weer langzaam terug richting reiger.
Raampje stond al open en de camera al in m'n hand.......toen ik dichtbij genoeg was uit de nog steeds langzaam rijdende auto snel een foto gemaakt en toen vloog ie ook weer gelijk weg en daar was ik dus al bang voor.
Ik heb de foto dus tijdens 't rijden uit 't raampje gemaakt[reed misschien 20 km/h], maar daardoor zal ie wel niet helemaal zuiver zijn.
Antwoord op m'n eerste zin is dus: "toch niet".

Maar ik heb toch weer iets geleerd over de indeling van de foto.
Ik zal snel kijken of ik jullie kan verblijden met wat andere foto's van een reiger.