Sandra-S schreef:
Ik las dat je fotografeert met de 500mm/f4 en om aan 700mm te komen zul je een teleconverter 1.4 gebruiken. Nu heb ik ergens gelezen dat het ook mogelijk is om er een 2xconverter te gebruiken zodat je op 1000mm komt mét behoud van je autofocus (alleen te gebruiken in de "live-view" modus en alleen AF op t middelste punt). Dit zou alleen gelden voor de Canon 5dmk? Ik weet niet of dit voor alle types geldt helaas maar dat kun je misschien zo nazoeken? Ik weet ook niet of het uitmaakt of je een oude 500mm hebt of dat t alleen icm de nieuwe 500mm + 2x extender III is.
Ik gebruik het oude type van de 500mm. Bij mijn weten werkt dit niet goed in combinatie met de 2x extender. Ik heb me laten vertellen dat er tevens teveel kwaliteitsverlies is. En kwaliteitsverlies zie ik absoluut niet met de 1.4x extender. Ook ben ik helemaal geen liefhebber van live view (noem me ouderwets

), ik gebruik het niet.
Maar buiten bovenstaande wil ik gewoon niet met 1000mm werken. Ik ben al blij dat ik 700 mm stil kan houden en ik wil ook niet nog meer lichtsterkte inleveren. Ik blijf wel bij m'n 700mm, dat is voor mij zo'n beetje het maximum waar ik prettig mee kan werken. Dan maar wat meer geduld opbrengen om wat dichter bij het onderwerp te komen.
Maar bedankt voor het meedenken, dat kan nooit kwaad.