Allemaal bedankt!
Ik moet wel eerlijk toegeven dat de foto's in de boom redelijke crops zijn, maar 't licht en de scherpte waren wel zo goed dat dit makkelijk kon....orgineel 4912 x 3264 en de 2e foto is nu nog 2572 x 1752, bijna de helft dus.
Doordat ik op een dijkje stond met de auto en die boom gewoon beneden kon ik het valkje wel vanuit een lekker standpunt fotograferen, we waren ongeveer op dezelfde hoogte.
Het is idd. een wat drukke omgeving met die boom, maar vond het onderwerp er voldoende uitspringen en zodoende toch geplaatst.
@bobross, het licht vind ik zelf een beetje tegenvallen bij de foto's waarbij ie staat te bidden en daarom ben ik blij dat shadow/highlights in Photoshop zit, want ik moest de donkere delen best wel omhoog halen.
Op die foto's kun je ook zien dat er geen lichtje in 't oog is, zelf vind ik dat altijd wat mooier.
Ik heb 't idee dat ze vaak tegen de wind in staan te bidden, dat is voor hun natuurlijk veel makkelijker om dan stil te blijven hangen in de lucht.
Ik had van de week ook dat ie 2 meter van het dijkje af stond te bidden en op gelijke hoogte met mij in de auto......met z'n koppetje recht tegen de zon in, dus gunstig voor ons.
Helaas, toen ik stopte met de auto besloot ie om een stukje verderop verder te gaan met z'n bezigheden....het kan niet altijd meezitten.
Misschien als straks de wind draait heb jij ze er perfect op.