Zoekertje schreef:
die scherpte Ron dat zal toch niet in Sony zitten moet ik straks alles vervangen
Ja Harry, dat wordt overstappen.....misschien heeft Miranda nog interesse in jouw 7D als backup camera.
Als een foto niet scherp is dan is dat met nabewerken ook niet meer op te lossen, ik heb ze gewoon net als anders een tikkie naverscherpt, maar niet veel, ze zijn echt zo scherp.
Een prime lens is als 't goed is ook een fractie scherper dan een zoomlens, maar je hebt waarschijnlijk ook wel wat mindere prime lenzen en dan zal een goeie zoomlens weer scherper zijn.
Er wordt gezegd dat de prime lens die ik heb de beste lens is die Minolta ooit gemaakt heeft, maar dat was wel in 1989.
Ik denk dat als ze 'm gaan vergelijken met de laatste versie van de 70-400mm van Sony dat er dan heel weinig verschil in scherpte zal zijn en dat is zoals je kunt zien een zoomlens.
__Erik__ schreef:
het wit uitstekend onder controle
En dat was inderdaad het lastigste punt....we stonden daar tussen 14:30 en 16:30 uur in de volle zon, dus best wel hard licht en een witte meeuw is dan zo overbelicht, of je hele foto wordt te donker en grauw door teveel onderbelichten.
En nog bedankt voor de leuke reactie's allen!