Het is 18 apr 2024 13:47

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!


Auteur Deel je kennis en ervaring
 Deel je kennis en ervaring
BerichtGeplaatst: 11 sep 2013 19:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1656
Woonplaats: Enschede
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Frans schreef:

Edit: zag net je grutto foto's.
Nog mooier is het als je hier zelf een bijdrage levert. :dk


@ Frans, dat zal ik zeker gaan doen hoor, ben nog volop aan t nazomeren op Texel :foto .


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Deel je kennis en ervaring
BerichtGeplaatst: 11 sep 2013 20:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49080
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Geniet er van Sandra.
Zie je reactie geduldig tegemoet.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Deel je kennis en ervaring
BerichtGeplaatst: 11 sep 2013 21:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 7590
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hoi Frans, goed idee dit topic, las dat er al veel info gegeven is.
Ben de laatste 2 weken erg druk met werk, dus nog geen tijd gehad hier eens goed voor te gaan zitten, heb je nog van me tegoed (zonder in herhaling te vallen wat oa Rob, Ron en Roquirocks al geschreven hebben).
Gr, Bert


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Deel je kennis en ervaring
BerichtGeplaatst: 11 sep 2013 21:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49080
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
:up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Deel je kennis en ervaring
BerichtGeplaatst: 17 sep 2013 16:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1656
Woonplaats: Enschede
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Zoals beloofd hier ook een stukje van mij :)

Mijn camera is de Canon Eos 5D Mark III (full-frame) en mijn favoriete objectief is de Canon EF 400mm F2.8 L IS USM II . voor de extra mm’s heb ik 2 extenders nl de : Canon extender 1.4x III en de extender 2.0x III. Daarnaast gebruik ik ook wel de Canon EF 100-400mm F4.5-5.6 L IS USM voor als ik geen zware spullen mee wil nemen (bijv.dierentuin)

De combinatie 400mm met de 1.4 extender geeft voor mijn gevoel totaal geen kwaliteitsverlies t.o.v. het gebruik zonder extender het grootste diafragma is dan F2.8*1.4= F4 bij 560mm. Met de extender 2.0 merk ik toch dat de autofocus wat trager is, grootste diafragma is dan 2.8*2.0=F5.6 bij 800mm. Verder ook niet onbelangrijk, is dat de minimale scherpstelafstand voor de 400mm 2.70 mtr is en voor de 100-400mm is dat 1.80mtr, het gebruik van een extender veranderd aan de scherpstelafstand niets.

Een extender gebruiken icm de 100-400 mm mét behoud van je autofocus gaat helaas niet tenminste als je geen 1D mark?? camera bezit. Wanneer je je AF wilt behouden mét extender moet je er rekening mee houden dat dit kan tot F5.6, ik weet niet hoe dit met andere merken zit maar voor de Canon geldt dit wel. Voor de 100-400 f4.5-5.6 zal dit met een 1.4 extender (4.5 x 1.4=) F6.3 grootste diafragma worden.
Een 3-poot statief om de boel stil te houden is wel aan te bevelen, maar bij ondersteuning van de armen lukt het uit de hand schieten ook wel (niet te lang).

De 400mm vind ik een geweldig objectief zeer zeker ook icm de extenders welke beiden een ingebouwde chip hebben die perfect zijn afgestemd op alleen de nieuwste serie L –lenzen (lees hier de objectieven uit de II-serie icm de extenders uit de III-serie), nadeel is en blijft toch het gewicht ondanks dat deze uitvoering al fors lichter is geworden, het is en blijft een flinke jaap.

Waarom de keuze voor dit materiaal?
Een specifieke voorkeur voor Nikon of Canon heb ik nooit gehad, beiden hebben zowel positieve als negatieve kritieken. Mijn 1e set kocht ik in 1999 dit was een analoge Canon 300 icm een 70-300mm lens, daarna de Canon Eos 450D, later de Canon Eos 50D.
Mijn huidige set heb ik te danken aan mijn echtgenoot, het lag in de bedoeling dat ik een 300mm f2.8 zou kopen + 2 extenders. Door zijn bemoeienis en argumenten is het uiteindelijk de 400mm f2.8 geworden. In deze tijd heb ik ook lenzen gehuurd en vergeleken, bij sommige fotozaken kun je afspraken maken om alles te testen wat je wil en je kan zelfs je laptop meenemen om direkt de verschillen te bekijken.
De 800mm f/5.6, 600mm f4.0 en de 500mm f4.0 zijn het niet geworden omdat ik vond dat je met 2 extenders meer flexibel bent. je kan immers kiezen voor 400mm 560mm én 800mm.
Deze lens in heel geschikt voor natuur-, vogel-, en sportfotografie.

Hoe maak ik mijn foto’s?
- In onze tuin heb ik een schuilhut gebouwd en een poeltje aangelegd waar veel vogels, eekhoorns en egels komen om te badderen en drinken
- Op andere plekken in de tuin er staat altijd een voedertafel met voer, in de winter mét nootjes en in de lente/zomer zonder nootjes dus als mijn zoontje van 3.5 jaar zijn middagdutje doet heb ik soms even tijd om te fotograferen.
- Verder fotografeer ik vanuit de auto, dan zijn de vogels toch minder bang dan wanneer je te voet bent oftewel: je bent minder zichtbaar.
- Een wens van me is om vroeg in de ochtend in een schuiltent of camouflagenet ergens op een mooie plek te gaan staan.
-
Mijn advies is bij aanschaf van een camera en/of objectieven: veel informeren, voelen/vasthouden maar vooral lekker testen door te huren of op terrein van de winkel alles uitproberen, vooral rustig erover nadenken.

Hieronder nog een link met extra info over de canon lenzen:
http://www.fotojeroen.nl/fotografietips/objectieven.php


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Deel je kennis en ervaring
BerichtGeplaatst: 17 sep 2013 17:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
...even een plaatje van wat Canon objectieven

Fotografie


Sandra-S schreef:
...Wanneer je je AF wilt behouden mét extender moet je er rekening mee houden dat dit kan tot F5.6, ik weet niet hoe dit met andere merken zit maar voor de Canon geldt dit wel.
De Nikon D4 kan nog autofocussen bij f/8.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Deel je kennis en ervaring
BerichtGeplaatst: 17 sep 2013 17:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1656
Woonplaats: Enschede
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ja maar daar zit net als bij Canon weer een ander prijskaartje aan :rof . De meesten uit de 1Dmark serie
kunnen dat ook met alleen het middelste af-punt.

(ik vraag me wel af waarom gekozen is voor die vreselijke opzichtige witte kleur?)

edit 26-4-2016: inmiddels bestaat deze mogelijkheid ook voor de 5d mk3 . Voor mijn camera (aug 2012) gold dat hiervoor eerst een update gedaan moest worden. Nadeel hiervan is wel dat de af erg traag wordt.


Laatst bijgewerkt door Sandra-S op 26 apr 2016 20:06, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Deel je kennis en ervaring
BerichtGeplaatst: 17 sep 2013 17:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ben blij dat Nikon gewoon zwarte lenzen verkoopt. Die witte kleur heb ik nooit begrepen, tenzij je van opvallen houdt...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Deel je kennis en ervaring
BerichtGeplaatst: 17 sep 2013 17:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49080
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Sandra bedankt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Deel je kennis en ervaring
BerichtGeplaatst: 17 sep 2013 17:51 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 925
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Frans schreef:
Zou je willen aangeven:

Frans schreef:
Werkelijke brandpunstafstand van je objectief: aantal millimeters dus.

Ik schiet altijd maximaal met 300 mm.

Frans schreef:
Cropfactor: FF of 1,5 of 1,6 of 2 etc.

Mijn camera (Sony A-200) heeft een cropfactor van 1,5

Frans schreef:
Gebruik van extender: nee of ja met 1,4 of 2 of ......

Nee.

Frans schreef:
Waar is jouw combinatie vooral geschikt voor: type vogel en gemiddelde afstand.
Is erg variabel. ben tot nu toe nog niet echt een vogelsoort tegengekomen waarvan ik zeg dat deze niet binnen mijn mogelijkheden ligt om te fotograferen.
Bovendien baart oefening kunst en leert men al doende de grenzen van eigen kunnen en kennis steeds verder te verleggen ongeacht het gebruikte materiaal.

Frans schreef:
Waar is jouw combinatie zeker niet geschikt voor: type vogel en afstand.

Zie bovenstaand antwoord.

Frans schreef:
Zou je je combinatie aanbevelen aan een beginnend vogelfotograaf?

Nee, Ik vind mijn combinatie niet echt apart en aangezien ieder zijn eigen technieken volgt met verschillend materiaal geloof ik niet echt in standaard adviezen.

Frans schreef:
Kun je een prijsindicatie geven van jou combinatie? nieuwprijs

Huidige waarde is tweedehands, wat men er dus voor geeft.

Frans schreef:
Heb je nog tips of dont's? (schrijf je dat zo?)

- Sta heel vroeg op.
- Geduld uitoefenen (i.v.m. lang wachten bij verdekte opstelling)
- Stilte bewaren.
- Geen zware parfum
- Geen opzichtige kleding
- Terrein van te voren goed verkennen voor de beste opstelling.
- Ongeduldige mensen niet meenemen en andere storende factoren zoals mobieltjes (tijdelijk) uitzetten.
- Lokken met voer kan heel doeltreffend zijn.
- Leer de gewoonten en de routine van de vogels kennen.
- Wat huiswerk doen over je gewenste onderwerp op internet of uit een vogelcatalogus kan ook geen kwaad.

Frans schreef:
Alvast heel erg bedankt voor de te nemen moeite.

Vriendelijke groet Frans


Geen dank.
Vriendelijke groeten, Johannes.


Laatst bijgewerkt door Greengrass op 17 sep 2013 18:34, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Deel je kennis en ervaring
BerichtGeplaatst: 17 sep 2013 18:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49080
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
greengrass ook jij bedankt voor je bijdrage.

goed om te horen dat 300 mm op een 1,5 cropcamera, mits veel geduld en kennis, niet tot beperkingen hoeft te leiden.

brengt vogelfotografie toch een stapje dichterbij voor de liefhebber.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Deel je kennis en ervaring
BerichtGeplaatst: 17 sep 2013 22:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1656
Woonplaats: Enschede
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
@Frans, mooie vogelfoto's zijn zelfs met een groothoeklens en afstandsbediening te maken hoor.
Zie onderstaande link voor een voorbeeld van een andere fotograaf ;)

http://www.momentsofnature.nl/vlbd/wp-content/uploads/wppa/43.jpg
(foto is van fotograaf M.van Kammen)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Deel je kennis en ervaring
BerichtGeplaatst: 17 sep 2013 22:12 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 912
Woonplaats: Etten-Leur
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Henry schreef:
Ben blij dat Nikon gewoon zwarte lenzen verkoopt. Die witte kleur heb ik nooit begrepen, tenzij je van opvallen houdt...

Het schijnt zo te zijn dat de lens, en dus de interne techniek van de lens, minder warm wordt door de reflecterende werking van de witte kleur.. :dk


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Deel je kennis en ervaring
BerichtGeplaatst: 18 sep 2013 10:52 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49080
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Misschien dan ook de body wit maken?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Deel je kennis en ervaring
BerichtGeplaatst: 18 sep 2013 11:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nu heeft alle apparatuur een temperatuur-gebied waarbinnen de apparatuur goed functioneert. Binnen de omhuizing zit immers elektronica.

In de handleiding van elke camera vind je deze specificatie, maar ik heb even op het internet gezocht en kom vooralsnog tot de conclusie dat de omgevingstemperatuur voor een digitale camera moet bevinden tussen 0-40 graden Celcius Ik heb dit nog nooit voor een lens gezien, maar neem aan dat dit ook voor een lens geldt :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Deel je kennis en ervaring
BerichtGeplaatst: 18 sep 2013 15:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8921
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Denk dat je ook onder nul mag benoemen Henry.
Daar onderscheiden de "prof" camera's zich ook in (bedrijfszekerheid).
Voor lenzen heb ik dit nog nooit gelezen of meegemaakt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Deel je kennis en ervaring
BerichtGeplaatst: 18 sep 2013 17:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 925
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Als mijn Sony A-200 als eens foto's gemaakt heeft in een temperatuur van -20 °C dan ben ik van mening dat ik en andere fotografen bij lagere temperaturen eerder zelf zullen bezwijken dan de huidige camera's en objectieven.
Fotografie

Groeten Johannes.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Deel je kennis en ervaring
BerichtGeplaatst: 21 sep 2013 13:36 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 7590
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hoi Frans en medePhotodromers,

sorry voor deze zeer late bijdrage, kwam er gewoon niet eerder van.
Heb alle input eens rustig gelezen en eigenlijk is alles al wel genoemd, wat goed is en evt. minder goed, manier van fotograferen, etc.
Ik kom met mijn setje bv aardig in de buurt van Rob en Roquirocks, dus toch maar even een opsomming van mijn spulletjes en ervaringen.
Ook ik heb gekozen voor Canon (kwam van Minolta in het analoge tijdperk), met name vanwege de brede keus aan lenzen. Nu zullen er Nikon mensen zijn die aangeven dat hun Nikon spul nou net iets beter is, maar zo zullen er altijd twee (of meer) kampen blijven. Het is natuurlijk wel zo dat als je eenmaal voor een beplaad merk gekozen hebt, switchen erg duur wordt.

Heb de laatste 5 jaar met veel plezier de Canon 40D en 100-400 mm lens gehad, en hier veel (naar mijn idee) geslaagde platen mee gemaakt. Maar zoals al aangegeven, als je meer en meer naar vogelfotografie ga, heb je gewoon meer mm nodig dan de 400 (al dan niet met cropfactor in je camera).
Heb nog sterk overwogen om de 7D te kopen (vanwege de cropfactor), maar na een dagje testen vond ik het verschil met de 40D te klein.
Verleden jaar toch dan maar de overstap gemaakt naar een FF, de Canon 5D Mk III. Nadeel natuurlijk het inleveren van de cropfactor, maar daar krijg je dan ook weer een hoop voor terug
zoals de zeer hoge beeldkwaliteit en het vrijwel ruisvrij fotograferen bij hoge ISO instellingen. Bij de Canon 40D moest ik met de schemer met ISO 800 gewoon ophouden.
De eerst dag dat ik de 5D had kwam ik een groepje pestvogels tegen, ik heb daar in de schemering nog geweldige foto's mee kunnen maken met ISO 3200 (was me met de 40D nooit gelukt).
Als primaire lens heb ik de Canon EF 500mm F/4.0 L USM iS, wat een geweldige lens is dat toch, enig nadeel het gewicht wat je na een paar km lopen toch echt wel ga voelen (zit dus nog te twijfelen of deze lens morgen op het uitje Oostvaarderplassen wel mee gaat, denk het wel.)
In 95% van de gevallen heb ik hier de Canon 1.4x extender tussen zitten, dus in totaal 700mm.
Toen Canon met de nieuwe versie 500 mm lens kwam, dreigde de oude versie niet meer beschikbaar te zijn, heb toen (mede vanwege de zeeeeer hoge prijs van de nieuwe lens) toch maar de oude versie gekocht, ook een hoop geld hoor, maar een lens blijft zijn waarde veel beter houden dan een body, dus deze toch maar aangeschaft, een mooie hobby mag ook wel wat kosten.
Zoals al door anderen aangegeven, geeft de 2.0 extender bij deze combinatie camara en lens geen auto-focus, dus deze heb ik niet (anders zat deze er zeker tussen).

Het fotograferen van vogels doe ik veelal vanuit de auto, met de lens op de rijstzak (in mijn geval gevuld met zonnebloempitten). In bv de Arkemheenpolder geeft de auto je de perfecte schuilplaats, de vogels blijven over het algemeen gewoon zitten als je rustig tot stilstand komt (roofvogels willen er helaas nog wel eens vandoor gaan). Ik heb hiervoor een klein stukje camouflagenet, wat ik dan voor mijn raam hang, zodat mijn silhouet niet zichtbaar is.
Mocht ik een eind gaan lopen, dan heb ik de lens/camera combinatie bijna altijd op een monopod. Met een driepoot is me dit allemaal te zwaar (geen sterke rug), alhoewel ik nu wel wat inlever aan kwaliteit. De monopod kan echter makkelijk over de schouder en als ik dan wat zie, ben ik snel paraat.
Bij bv het fotograferen van de ijsvogel (altijd een mooie maar tijdrovende uitdaging), zet ik de camera/lens combinatie wel op een driepoot (een degelijke maar zware van 25 jaar oud, ik heb dus nog geen moderne swingarm-kop). Achter een groot camouflagenet zit ik dan soms uren te wachten, vaak zonder resultaat maar af en toe heb ik dan succes.

Ik stel mijn camera bijna altijd in op Av mode, en pas dan naar behoefte de ISO setting en diafragma aan, todat ik denk een goede combinatie te hebben mbt scherptediepte, sluitertijd, tegenlicht, etc.
Bij vogelfotografie staat mijn camera verder altijd op Ai servo, zodat ik snel een korte burst kan doen. Vanuit de schuilplaats altijd op stille modus, kost wel wat aan snelheid, maar is dan bijna muisstil.
Alleen bij macrofotografie gebruik ik de 2 sec timer of preview met opgeklapte spiegel om beweging te minimaliseren, bij vogelfotografie gaat dit natuurlijk niet.

Wat nog meer? ja, het is al gezegd (en algemeen bekend) dat je bij voorkeur niet midden op de dag (of nog slechter in de volle zon), maar juist vroeg in de morgen of in de late middag moet fotograferen. Helaas heb ik naast mijn drukke baan weinig vrije tijd, dus ik pak als het kan over het algemeen de zondagmorgen om er een uurtje of wat op uit te gaan (lukt in de praktijk lang niet elk weekend).
Ik wil zelf (vooral voor in de winter) graag nog eens een eigen schuilhut met klein waterpartijtje, maar heb nog geen goede plek gevonden (kan ook niet zomaar in het bos een hutje neerzetten). Nu voer ik dus niet, maar zou dat dan wel gaan doen. Over het lokken met geluiden is al gemeld dat dit vooral in het broedseizoen slecht voor de vogels kan zijn, dus niet doen wat mij betreft.

Qua bewerkingen ben ik geen ervaren Photoshopper, ik probeer het onderwerp uit het midden te houden (veelal tijdens het fotograferen) en ontruis de achtergond wat indien nodig. Storende elementen poets ik meestal wel even weg. Ook zet ik er mijn standaard kadertje omheen.
Helaas kunnen we maar tot 900 pix uploaden dus daar is wat verscherping noodzakelijk. Zoek hier nog een goede middenweg, na het uploaden valt me de scherpte soms nog wat tegen.

Meer kan ik zo snel niet bedenken. Zie een aantal Photodromers morgen in ieder geval op het dagje Oostvaarderplassen, lijkt me leuk!! (het aantal vogels wat voor onze grote groep gaat zitten poseren zal wel tegenvallen, maar toch leuk zo'n dagje uit en eens wat gezichten bij de namen plakken) !!!!
(oeps, zie in de preview dat het verhaal wat langer is geworden dan de bedoeling was).


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Deel je kennis en ervaring
BerichtGeplaatst: 21 sep 2013 13:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49080
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bert dank je voor je mooie bijdrage.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Deel je kennis en ervaring
BerichtGeplaatst: 22 sep 2013 23:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 5768
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb nog een vraag voor ...... .

Bij vogelfotografie pleeg ik voornamelijk gebruik te maken van 1 scherpstelpunt, wat ik naar behoeven omhoog, omlaag dan wel li/re verplaats.

Hoe doen anderen dat?

Alle scherpstelpunten; de optie 5 of 3 scherpstelpunten of ....... ?

Bijvoorbeeld als je een vogel in vlucht probeert te vangen?
Of als de vogel op een paal of zo zit?
Grote vogel ? Kleine vogel ?

Ik ben zeer benieuwd !


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 71 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed