Dankjewel allemaal.
Paula Loonen schreef:
Mooi! Ik heb eindelijk ontdekt waar ze hier in de buurt zitten. Nu nog zien er te komen

De grote zilverreigers zijn al niet makkelijk, maar ik denk dat deze nog wat schuwer zijn.
Ik hoop dus voor je dat je er met de auto kunt komen, dan heb je nog iets van een schuilhut, al vliegen ze vaak ook al weg als je aan komt rijden...en blijven ze zitten en je stopt de auto zijn ze ook 9 van de 10x weg.
@Peter, ik heb de Minolta 200mm. f/2.8 HS APO en die gebruik ik meest in combinatie met een 2x teleconverter van Sony.
Staat je 'sluitergordijn voorzijde' uit?
Vogels in vlucht zijn je instellingen erg belangrijk:
-Ik schiet bijna altijd in de A-stand
-AF-C
-AF-gebied op 'Breed'
-Gebruik je bij de lichtmeting 'Centrumgericht' dan tegen een lichte achtergrond[bijv. de lucht] wat overbelichten en tegen een donkere achtergrond wat onderbelichten....ligt er natuurlijk ook aan hoe licht of donker de vogel is, maar je kunt in je zoeker natuurlijk al een beetje zien hoe licht de foto wordt.
Het lastige met bewegende onderwerpen is dat 't licht continu veranderd, dus wel in de gaten blijven houden.
Zelf heb ik 't idee dat de AF met mijn lens met teleconverter beter werkt dan zonder teleconverter....vind 't zelf ook vreemd, maar zonder teleconverter zit ie er vaker naast.
Bij deze foto had ik nog geluk dat de reiger echt recht langs me vloog.....was de eerste vogel die ik tegenkwam en m'n camera stond van de vorige keer nog op AF-S ipv. AF-C.