Heb er een update bij geplaatst waarbij de snavel iets scherper is.
Fotosmurf schreef:
Heb het idee dat de vogel wat te verscherpt is of heb je de achtergrond geblurd.
Ik heb bij deze foto's niets apart verscherpt en ook niets geblurd, zijn gewoon in z'n geheel naverscherpt en daarna ontruist.
Gotchas schreef:
Zat je op zijn rug

Scheelde niet veel.
Rob Olivier schreef:
Aan de andere kant vraag ik me af hoe je zo dicht bij een Wulp hebt kunnen komen anders dan in een dierentuin o.i.d. (maar daar lijkt dit niet op). De Wulpen die ik tegenkom rennen/vliegen al de andere kant op als ze maar het iedee hebben dat ik eraan kom.

De foto's zijn gemaakt vanuit de auto, vanaf een weggetje dat langs een natuurgebiedje loopt in de buurt van Ouddorp en Goedereede in Zeeland.
Deze was vrij makkelijk te benaderen, hij ging gewoon door met eten verzamelen langs de slootkant en keek wel af en toe even op naar mij.
De 2e foto is gemaakt net voordat ie weg vloog en is ook het minst gecropt, boven en links een stukje eraf waarna er nog een foto van 4588 x 3441 pixels over bleef.....waarschijnlijk was dit toch te dichtbij voor 'm.
Zelf vind ik 't jammer dat je vanuit de auto moeilijk een lager standpunt in kunt nemen, dus deze foto's zijn redelijk van bovenaf gemaakt, misschien dat je ze daardoor ook wat minder vindt aanspreken.
Je herinnert je vast nog wel dat Regenwulpje die ik in Gambia op de foto heb kunnen zetten.....daar heb ik misschien ook nog wel wat portretjes van en toen was ik gewoon lopend.