Altijd leuk zo'n workshop roofvogelfotografie.
Waar ben je geweest, ik ben toendertijd[2011] bij de Roofvogelboerderij geweest.
Ga mee met de meesten hier:
Bij de nr.1 is 't jammer dat je scherpte mist....komt ook voor in Gambia, maar ik ben 'm daar helaas niet tegen gekomen.
De 2e staat er netjes op, maar had ik iets meer van de vogel willen zien, portretstand of zo.....deze kun je volop in Gambia in 't wild fotograferen.
Nr.3 is een mooie, eerste gedachte bij mij was dat ik 'm iets te flets vond[ook door de achtergrond], maar bij nader inzien vind ik 't wel wat hebben.
De 4e zou iets meer ruimte aan de onderkant mogen hebben en ik heb 't idee dat ie wat scherper kan.
Nr.5 is een mooi portret, alleen nog even de ruis uit de achtergrond halen en ik denk dat ie beter uitkomt met een stukje van de rechterkant eraf, dus ongeveer vierkant croppen.
De 6e is weer ook een mooie, net als nr.7.
Nr.8 vind ik de scherpte/diepte wat te beperkt en had ik liever met iets meer ruimte rechts en iets minder ruimte links gezien.
Al met al een hele nette serie dus.
Maar zoals je ziet is 't zelfs als de vogels makkelijk benaderbaar zijn niet vanzelfsprekend dat de foto gelijk helemaal perfect zijn.
Je bent ook nog steeds afhankelijk van de momenten, dus hoe kijkt de vogel.
hoe hebben ze de vogels geplaatst, dus hoe is de achtergrond en hoe welk standpunt neem je in om de achtergrond niet teveel op de voorgrond te laten treden.
Welk diafragma kies je om de achtergrond toch wazig te krijgen en de vogel toch geheel scherp op de juiste plekken.
Belichting moet natuurlijk ook in orde zijn en welk licht heb je als je daar foto's aan 't maken bent.
Enz.enz. enz
Met welke lens heb je de foto's gemaakt?
Ben ook wel benieuwd naar je vluchtfoto's, ook als ze wat minder zijn......kunnen we je misschien nog tips geven als je een wat uitgebreidere Exif[Ook brandpunt, AF punten, welke AF en zo] erbij zet.