Het is 16 apr 2024 19:53


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!


Auteur Staartmees
 Staartmees
BerichtGeplaatst: 05 jun 2014 08:28 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 947
Woonplaats: Emmen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Een tijdelijke gast bij de boshut.
Fotografie

F 5.6
1/640 sec
iso 200


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Staartmees
BerichtGeplaatst: 05 jun 2014 10:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 5768
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Leuke foto, maar ik ervaar onvoldoende details.
Als het geen sterke crop is zou ik toch een heel stuk wegsnijden opdat de vogel meer naar voren komt.
Icm. ontruisen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Staartmees
BerichtGeplaatst: 05 jun 2014 11:43 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40635
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ook hier geldt dat de foto waarschijnlijk wel goed is, maar dat de bestandsgrootte veel te klein is.
Een foto van 1064 x 682 pixels en dan maar 46 kB, dat kan haast niet goed gaan.......denk dat 460 kB een heel wat beter resultaat op zal leveren.[mag ook iets kleiner hoor] ;)
Ga mee met Peter over het vogeltje dat iets meer naar voren mag komen.
Voor de rest is het een nette foto. :)

Heb ook deze binnen gehaald om te laten zien wat ik bedoel, het orgineel valt denk zeker qua scherpte nog wel meer uit te halen.


Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Staartmees
BerichtGeplaatst: 05 jun 2014 12:50 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 20743
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ga mee met m'n voorgangers. Gr. Hans.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Staartmees
BerichtGeplaatst: 06 jun 2014 21:26 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 947
Woonplaats: Emmen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ron nu heb ik een vraag waar ik al vaker over struikel. kb kan ik niet vinden in mijn eigenschappen van de foto.Wel mb ik fotografeer in raw en haal hem binnen met 21,4 mb als ik hem bewerkt heb en omzet in jepeg dan blijft er maar 4,20 over.Daar heb ik al eens vaker na gekeken of ik dat misschien ook fout doe.ook heb ik het wel een anders gedaan maar dan verlies ik nog veel.Is dit ook wat jij hiermee bedoeld of is het wat ij zegt met kb toch weer anders? Ik hoop dat jij het mij goed kan uitleggen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Staartmees
BerichtGeplaatst: 06 jun 2014 21:52 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40635
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
1000 Kb = 1 Mb.
Hoeveel er overblijft van een foto hangt ook af van hoeveel je 'm bijsnijdt, verscherpt, contrast bijvoegt, ontruist, enz.
Ook ligt 't eraan wat er allemaal op een foto staat, heb je bijvoorbeeld een vogel heel klein erop staan tegen een nogal fletse lucht dan zal de foto ook minder Kb/Mb zijn, dan een goed gevulde foto die vol staat met bergen, bomen, beestjes enz.
Ik weet niet met welk programma je werkt, maar zelf sla ik de foto's altijd op in de hoogste kwaliteit.
Ik werk met Photoshop CS5 en doe ik dan 'Opslaan Als' dan krijg ik in eerste instantie een schermpje waarbij ik de bestandsnaam kan veranderen en waarbij ik kan kiezen hoe ik 't bestand op wil slaan, dus als TIFF, JPEG, RAW, PNG, enz.
Meest zet ik bij de naam gewoon 1 letter of cijfer achter de huidige naam[zodat ik het orginele bestand niet overschrijf] en ik kies meest voor JPEG.
Klik ik dan op 'ok' dan krijg ik weer een schermpje te zien waarin ik de kwaliteit van de foto kan bepalen, die zet ik meest op maximaal[blijft dan bij de volgende foto ook zo staan] en klik dan weer op 'ok'.
Als de foto verkleind is en ik moet 'm nogmaals opslaan doe ik precies hetzelfde als met het grote bestand, ook maximale kwaliteit dus.
Als 't goed is kun je ook het aantal Kb's zien in de eigenschappen van een foto, als je rechts op de bestandsnaam van de foto klikt in de map waar de foto staat.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Staartmees
BerichtGeplaatst: 06 jun 2014 23:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 7344
Woonplaats: Apeldoorn
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Staat er leuk op!rest is al gezegd :)
Gr Jan


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Staartmees
BerichtGeplaatst: 08 jun 2014 16:25 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 476
Woonplaats: Apeldoorn
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Voor het verkleinen zijn wel progjes voor ik gebruik meestal bdsizer , wel een oude versie want voor de nieuwe moet je betalen :tn Hier kan je alles instellen hoe je het hebben wilt aantal pixel en de grote van het bestand in kb :zoek tis niet zon groot progje dus als je belangstelling voor hebt .


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed