Wel pal tegen de zon in.
Had een paar Torenvalkjes gezien die af en toe gebruik maakten van 3 paaltjes, dus ik m'n auto zo neergezet dat als er weer 1 op 1 van die 3 paaltjes zou gaan zitten ik 'm mooi in beeld zou kunnen nemen vanaf de bestuurdersstoel.
Terwijl ik zit te wachten en 1 van de Torenvalkjes een beetje in de gaten hield, die iets verderop op een akker zat, zie ik vanuit m'n ooghoek iets vlak langs de rechterkant van m'n auto vliegen, waar ook wat paaltjes stonden.
Ik achterom kijken, zie niets.....waar is die vogel dan gebleven?
Ik buig wat meer naar de rechterkant om om m'n C-stijl heen te kijken en daar zat ze dus.....op een paaltje ongeveer 2 meter achter m'n auto.
Tsja, lastige plek, naar achteren rijden is geen optie en uitstappen ook niet, want in beide gevallen is de vogel gevlogen.
Eerst maar es het raam aan de rechterkant open doen en kijken of ze blijft zitten.
Dat lukt, dus nu zelf nog zien te verkassen naar de passagiersstoel, nadat ik m'n camera een beetje had ingesteld zodat ik dacht dat ie goed zou staan met het volle tegenlicht.
Heel voorzichtig de lens een klein stukje door het raam en snel een foto maken en snel nog 1 er achteraan.....dat was de druppel, weg was ze.
Geen ideale omstandigheden dus, maar ben toch redelijk tevreden met 't resultaat, het is weer es wat anders zo met 't volle tegenlicht.