Bedankt allemaal.
Zat al te twijfelen om 'm in Ratjetoe te zetten, maar de meeste vogel liefhebbers kijken toch hier en omdat ik de scherpte en het moment wel goed vond toch maar hier geplaatst.
Joop, hij is al wat opgelicht, maar plaats hieronder een flinke crop die ik nog iets meer zal proberen op te lichten.
Zit volgens mij zeker niet in een donkere fase, maar soms moet je weleens wat meer onderbelichten, omdat er anders overbelichte delen in een foto komen en als dan het licht ook nog eens niet precies goed op je onderwerp valt dan vallen sommige stukken te donker uit.
Deze foto is trouwens nog gemaakt met m'n vorige A77.
Peter, ik ben vorig voorjaar een aantal keer naar een meertje hier in de buurt gegaan en heb toen heel veel foto's van Ganzen kunnen maken.....in de late winter/vroege voorjaar zijn die beesten allemaal bezig met hun territorium te verdedigen en dan krijg je soms leuke acties.
Heb niet alleen veel Nijlganzen, maar ook veel Grauwe Ganzen en Canadese Ganzen.
Wim, nu is inderdaad de tijd daarvoor, hoop dat ik nog een paar dagen vrij kan krijgen tussendoor als het een beetje mooi weer is.
In het weekend komen daar veel mensen hun honden uitlaten en zitten er ook vaak vissers, veel te druk dus.
Jan, de voorste Nijlgans is volgens mij toch redelijk scherp op z'n kop, zoals tegen Joop al gezegd zal ik hieronder een flinke crop plaatsen die ik wat meer heb opgelicht en ook wat minder blauw heb gemaakt.
Update/crop: