Bedankt allemaal!
Had er zelf ook al een update bij gezet en zag daarna dat Bob er ook nog een update bij geplaatst had, die die volgens mij ook nog wat verscherpt heeft en komt bij mij nu te verscherpt over.
Zelf zie ik die ruis ook niet en had 'm al wat ontruist, maar weet dat er mensen zijn met betere schermen en/of misschien een iets andere afstelling van scherm, waardoor de ruis beter zichtbaar wordt.
Meksjoef schreef:
Lastig he!
De foto's die ik heb gemaakt van kolibri, waren of vol met ruis en onderbelicht of bewogen.
Knap gedaan dus
Ze vallen inderdaad niet mee, zitten vaak onder het blad op donkere plekken en dan kom je al heel snel in de knoei met je sluitertijd.
RoquiRocks schreef:
Sodeju cq jaloers

..... Ecuador !
Ik verheug me al op wat nog gaat komen.
Ben 3 weken in Ecuador geweest, maar was niet speciaal voor de vogeltjes.
Ben met m'n vrouw, schoonzus en zwager o.a. op bezoek geweest bij m'n andere zwager die daar al 15 jaar woont en hebben daarnaast natuurlijk ook wat tripjes daar gedaan.
Vogels vallen ook niet mee daar door de vele bomen, daardoor is het op veel plekken vrij donker en hoor je ze wel, maar zie je ze niet.....vogels zijn ook vrij schuw, net als hier in Nederland.
Ben ook nog twee keer naar Parque Condor in Otavalo geweest en heb daar wel wat leuke foto's van de roofvogels kunnen maken, maar dat was dus niet in het wild.
Zaten o.a. ook een Harpij en een Condor, maar die Harpij zat helaas in een kooi waarin ik geen echt mooie foto's van haar kon maken door de storende achtergrond, maar zal weleens kijken of er nog een foto bij zit waar ik iets van kan maken.....wat een klauwen heeft zo'n beest!
Heb dus wel wat foto's, maar niet zoveel als bijvoorbeeld gemaakt in Gambia of Noorwegen.
Eelke schreef:
Ik begrijp dat je weer terug bent

lekkere reis gehad?
De vakantie was voor de rest super, al had ik wel regelmatig last van de hoogte en dus ijle lucht.
Meksjoef schreef:
Owja heeft Rob al een latijnse naam gegeven? Anders gok ik op Aglaeactis cupripennis
De Koperglanskolibrie, dat zou 'm inderdaad weleens kunnen zijn, heb inmiddels een foto naar Rob gestuurd waarop de snavel ook te zien is.
Is het nou eigenlijk Kolibri, of Kolibrie, want je komt beide namen tegen?