Filip schreef:
ps: was de ringen wegpoetsen een optie? ik heb namelijk die opmerking eens gekregen
Dat kan ik wel eens geweest zijn.

Ja dat was inderdaad een optie geweest maar het zijn geen wereldfoto's, het licht was erg slecht (ISO 1000) en ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zoveel energie in de bewerking wilde steken.

Henry schreef:
Een fraaie serie, een prachtige scherpte en mooie kleuren.

Je moet in dit soort situaties ook net het geluk hebben om de muis er mooi op te krijgen.
Ze zat helaas net wat van me afgewend. Aan de andere kant wordt het beeld nu niet al te bloederig, dat wordt ook niet door iedereen gewaardeerd.
Frans schreef:
Mooi beest in mooie setting.
I.t.t. Mijn voorgangers vind ik de kleuren niet mooi.
De paal is bijna paars.
Weet niet of je conditie het toelaat. In dit soort gevallen zou je direct nadat je de vogel hebt gefotografeerd een grijskaart op de plaats van de cogel kunnen zetten en die uit dezelfde hoek mee kunnen fotograferen.
Dat is een goed idee. In dit geval was dat echter niet mogelijk geweest. Ik had over twee afscheidingen heen moeten klimmen en had daardoor dan ook verboden gebied moeten betreden.
De foto's hadden een enorme blauwzweem en in de nabewerking heb ik de witbalans flink aangepast. Verder dan dit durfde ik niet te gaan. Maar ik had het paaltje misschien nog selectief moeten behandelen.