Jullie ook nog bedankt.
Hans v Ee schreef:
De vorige vind ik beter Ron.
Dat mag hoor Hans, ik weet dat jij meer van close houdt.
Henry schreef:
Staelduinse bos staat er erg wazig op, vogeltje staat er veel beter op.
Volgende meer een kleiner diafragma nemen. Ik verwacht met f/10 al veel meer van het bos te herkennen.
Ik vind het juist mooi zo Henry, de Tapuit komt zo lekker los van de achtergrond waarin volgens mij toch nog bomen te herkennen zijn.
Met een kleiner diafragma wordt de sluitertijd ook weer trager en krijg je ook meer kans op bewegingsonscherpte.....sluitertijd was hier 1/640 en brandpunt was 400mm en 1,5x cropfactor = 600mm.
Het ging mij ook niet speciaal om het bos hier al zou je dat aan de titel wel denken.....titels verzinnen is niet m'n sterkste kant denk ik en "Tapuit 8", of "Op een paaltje 36" is ook zo saai.
BertvanElten schreef:
mooi dat ze voor je komen poseren... maar dat heb jij wel met meer vogels !!
Papa100 schreef:
mmmh, jaloers! Ik vraag me wel eens af "waarom lukt mij dit niet"
Lijkt allemaal makkelijker dan het is en er komt zoals bijna altijd met dierenfotografie ook wat geluk bij kijken.
Heb de Tapuiten daar een beetje gade geslagen en zag dat sommigen toch wel met regelmaat op dit paaltje en een paaltje aan de andere kant van het gravelweggetje gingen zitten.
Heb m'n auto[een knalgele Cinquecento

] zo strategisch en dichtbij als mogelijk neer gezet en dan is het wachten met de camera alvast liggend op de rijstzak.
Deze ging op het paaltje zitten waar ik iets verder vanaf stond[meter of 6 denk ik] en omdat ik de auto meer op het andere paaltje had "gericht" moest ik deze uit de hand maken terwijl ikzelf een beetje gedraaid in de auto zat.
De vorige foto waar Hans het over had is dus gemaakt op het andere paaltje waar de auto wat dichterbij stond[ongeveer 4,5 meter] en daar had ik de rijstzak op het raampje liggen dat meer dan half dicht was, om de achtergrond zo te krijgen en moest ik dus m'n klapschermpje gebruiken.