Dank jullie wel.
Rob, is dit een weinig voorkomende soort?
Hij liet zich in ieder geval wel minder vaak zien dan de Grote Bonte Specht, ik heb van deze niet zo heel veel foto's kunnen maken, maar natuurlijk wel blij met de weinige foto's die ik ervan heb.
Frans, ik zit volgens mij niet echt in een warme periode, maar de foto's die ik die dag(30-12-2016) vanuit de hut gemaakt heb zijn allemaal wat aan de warme kant.
Ik denk dat het met het licht daar te maken heeft, want het was die dag zeker niet warm.
De foto's van de IJsvogels zijn van januari dit jaar en volgens mij wat minder warm dan die vanuit de hut.....ik maak m'n foto's bijna altijd met de witbalans op bewolkt, zo ook op allebei deze dagen, en 9 van de 10 keer vind ik dat er goed uitzien, maar hier heeft het denk net wat warmer uitgepakt.
Ik heb deze foto juist al wat koeler gemaakt in de bewerking, de orginele JPEG was nog warmer van kleur.
Dat van die details in z'n verendek was me ook al opgevallen, ik denk dat het met de structuur van de veren en met het licht te maken heeft en inderdaad zijn bij z'n koppie de meeste details te zien, maar ik heb niets apart bewerkt bij deze foto.
In de vorige foto die ik van deze gepost heb is het ook zo.