Het is 05 jun 2025 08:29

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!

Auteur Op en in de vlucht
 Op en in de vlucht
BerichtGeplaatst: 21 feb 2017 13:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nog een stukje dichterbij en nog een stukje. Bijna goed maar door mijn hurken konden ze blijkbaar niet waarderen want toen sloegen ze op de vlucht. Levert wel een leuk plaatje op vindt ik zelf.
Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Op en in de vlucht
BerichtGeplaatst: 21 feb 2017 14:23 
Lid
Fotografie

De eerste: :good ..maar persoonlijk zou ik die eerste foto nog wel ietsje aanpassen. Rechts en onder er wat vanaf en de kleuren wat opfrissen. Voor dat laatste heb ik twee NIK filters op je foto losgelaten.

Fotografie

De foto doet me denken aan De Muur die "The Donald" wil bouwen tussen Mexico en Amerika. Bij het zien van de foto krijg ik gelijk de gedachte door mijn hoofd dat deze ganzen van mening zijn dat achter de muur het gras groener is. Of ze ook gelijk hebben?

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Op en in de vlucht
BerichtGeplaatst: 21 feb 2017 14:59 
Lid
Fotografie

Mooie aanpassing. Mooie associatie ook.

Nk filters zitten die in photoshop elements? En wat doen ze precies?

Op en in de vlucht
BerichtGeplaatst: 21 feb 2017 16:36 
Lid
Fotografie

Ze zijn van Google en je kunt ze gratis downloaden. Je kunt ze in combinatie met Photoshop of los van Photoshop gebruiken.

Als je handig bent met Photoshop kun je allerlei bewerkingen uitvoeren op een foto. Nu hebben "de mensen van NIK" (overgenomen door Google) sommige bewerkingen (die je vaak kunt toepassen en die succesvol zijn gebleken) in een filter gestopt. Sinds ze zijn overgenomen door Google, zijn die filters gratis. Daarvoor moest je voor dit pakket zo'n €90 betalen.

Als je zo'n NIK filter toepast op je foto, dan worden dus een aantal wijzigingen doorgevoerd op je foto. De wijzigingen worden wel in een aparte laag toegepast, waardoor je originele foto blijft behouden.

Uiteraard kun je de verschillende onderdelen waaruit zo'n NIK filter is opgebouwd via schuifjes naar behoeven aanpassen. Iedere situatie is immers anders, elk persoon heeft wellicht een andere smaak. De basis instellingen (die geleid hebben tot dat filter) zijn over het algemeen al behoorlijk goed. Sterker nog: ik rommel er zelf niet te veel mee.

De NIK filters zijn verdeeld over vier groepen:
- Vivenza 2: daarmee kun je eenvoudig via een aantal schuifjes de kwaliteit van je foto corrigeren
- Analog Efex Pro 2: met die filters kun je je foto's een analoog effect meegeven
- Color Efex Pro 2: met deze filters kun je kleuraanpassingen doen
- Silver Efex Pro 2: dit zijn z/w filters voor een z/w foto
- Sharpener Pro 3: voor het verscherpen van je foto

Even op internet zoeken naar NIK filters voor Photoshop en downloaden. Je zult er veel plezier aan beleven.

Op en in de vlucht
BerichtGeplaatst: 21 feb 2017 18:01 
Lid
Fotografie

Henry schreef:

Even op internet zoeken naar NIK filters voor Photoshop en downloaden. Je zult er veel plezier aan beleven.

Hoi Henry bedankt gaan we uitproberen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp