Kijk, dat is weer fijn !
Allen bedankt voor de reacties.
Frans schreef:
In het kader van opnieuw bewerken geplaatst?
Echter wat Gotchas ziet als ruis komt op mij sterk over op verscherpingsartefacen.
Indien dat klopt te voorkomen door de drempel bij Unsharp Mask te verhogen.
Frans, bedankt.
Foto is niet opnieuw bewerkt maar nu pas bewerkt. Ik bewerk - ook nu nog - lang niet alle foto's die ik kwalitatief en qua onderwerp ok vind. Recent ben ik begonnen met die oude meuk eens door te spitten en tref er nog heel wat onbewerkte mooie platen. Ik ben wel ook van plan sommige in het verleden bewerkte en eventueel ook hier geplaatste foto's opnieuw te bewerken . Dit omdat mijn vaardigheden op gebied van bewerken - meen ik - aardig verbeterd zijn. Mede ook door jouw adviezen die mij houvast boden om op door te gaan

.
Mbt. ruis in de achtergrond:
ik gebruik Neat Image +/- standaard. Daarnaast heb ik de kop en mn. de verenkraag rond de kop - niet het spierwitte gezicht - extra verscherpt met unsharp mask en high pass.
Overigens vind ik het behoorlijk knap dat je ruis waarneemt in de achtergrond , maar vooral vind ik dat het eerder toevoegt dan afbreuk doet.
Tenslotte tbv. hen die de uil te licht vinden: ik zelf vind dat hele heldere prachtig - net zoals in de Karafoto . Het geeft extra uitstraling : letterlijk en figuurlijk.
Een beetje mooi maken doen we toch allemaal.