Ik mis wat scherpte en detail bij deze, maar wel weer een lekker laag standpunt, mooi licht en een mooie compo zo met die achtergrond.
Ik zat pas es te denken Matthijs.....jij maakt je meeste foto's met de teleconverter-stand van je camera, waardoor je zogenaamd meer mm's hebt, hoewel je datzelfde effect ook kunt bereiken door later in de nabewerking te croppen.
Jij vindt dit fijner, omdat je dan minder grote bestanden hebt.
Maar je maakt nu dus zogenaamd de foto met 1000mm. en anders zou je 'm met 750mm. maken.....500mm. x 1,5 vanwege de cropfactor van je camera.
Nu weet ik niet of je dan ook eigenlijk ook echt met 1000mm. je foto's maakt, maar met 1000mm. heb je natuurlijk ook veel eerder bewegingsonscherpte dan met 750mm.
Je had het pasgeleden erover dat je zo snel last had van onscherpe foto's en ik dacht dat dit misschien ook niet echt meewerkt om scherpe foto's te krijgen.
Zoals gezegd weet ik eigenlijk niet of je door die teleconverter-stand ook daadwerkelijk meer last daarvan hebt.
Op mijn camera zit die gadget ook, maar ik gebruik het niet, vind het veel fijner om later zelf de uitsnede te bepalen.
Hoe moet dat straks als je een D800 hebt, want die heeft volgens mij zelfs 36MP en dus nog veel grotere bestanden?