Frans ook bedankt.
Ik zie dat de Exif niet meer in m'n foto's staat, dat is dan het nadeel van Imgur.
We kwamen deze Westelijke Rifreiger tegen tijdens één van de boottochtjes met de lange kano.
Ik heb m'n diafragma bijna standaard op f/7.1 staan als de teleconvertrer ertussen zit.
Dat was dus ook hier het geval en meest heb ik dan ook genoeg scherpte diepte en toch een achtergrond die ook niet te nadrukkelijk aanwezig is....met een kleiner diafragmagetal gaat de scherpte ook iets achteruit, dus dat gebruik ik alleen in noodgevallen.
Het is geen excuus, maar met dit soort fotografie is het toch snel reageren....je zit in een bootje en vaart dus langs deze vogels die ook elk moment weg kunnen vliegen, zeker als je zo dichtbij komt.
Deze bleef zitten en ik heb een aantal foto's van 'm kunnen maken en daar zat deze frontale ook bij....ik heb 'm ook van opzij.
Ik vond dit gewoon een grappig beeld zo met die ogen en ben me ervan bewust dat het beter was geweest als de snavel helemaal scherp was geweest, ik vind het dus ook jammer dat dat niet zo is.
Maar had ik in de fractie van een seconde dat ie zo zat m'n diafragma aangepast(bijv. f/10) dan had ik 'm denk niet scherp gehad, want dan zou ik m'n ISO ook aan moeten passen en daar was geen tijd voor.
Ook denk ik dat de achtergrond(die vrij dicht achter 'm zat) dan meer aanwezig was geweest en een te drukke achtergrond vind ik zelf niet zo mooi, de vogel moet er wel een beetje van los komen.
Ik zal van de week wel een portret posten van deze Reiger die van opzij is gemaakt en waar de kop dan wel helemaal scherp op is.
Exif van deze foto is:
400mm
1/320
f/7.1
ISO-250
-0,7EV