Dank voor de reacties.
Zoals ik al zei zijn ze niet helemaal technisch perfect.
Volgens mij zijn de zeker de eerste 2 wel redelijk goed van scherpte, daar had ik ook de snelste sluitertijden.
Exif is bij alle 4 de foto's:
A-stand
f/7.1
ISO-400
-0,7EV
Sluitertijden bij de eerste: 1/1250, bij de tweede: 1/1600 en bij de laatste twee: 1/1000.
Frans, ik was redelijk goed voorbereid, al weet je natuurlijk nooit wat je tegenkomt en wat het licht doet op de plek waar je onderwerp zich bevindt, dus als je snel moet handelen zijn de instellingen van tevoren toch een beetje een gok.
Ik wandelde hier op een fietspad naast een brede sloot en had m'n camera ingesteld op vogels in vlucht...dat doe ik meest als ik niet weet wat ik tegen kom, want bij een stil zittende vogel is het vaak nog wel mogelijk om de instellingen te veranderen, maar bij een vogel die langs komt vliegen ben je dan natuurlijk te laat.
Ik was net een steiger gepasseerd toen ik een hoop gespetter aan de andere kant van het vrij hoge riet hoorde, dus ik ben snel terug gelopen naar de steiger en zag daar dat er 4 Meerkoeten aan het knokken waren.
Ik ben snel op m'n hurken gaan zitten en ook snel de camera van +0,7EV naar -0,7EV gezet.
De camera stond al op ISO-400 en mijn ervaring met mijn camera is dat ie boven de ISO-400 toch wat meer ruis en detailverlies levert, dus hoger ga ik ook bijna nooit.
Doordat het wat bewolkt was en ook al tegen 18:00 uur liep had ik niet onwijs veel licht....dat is aan de ene kant wel gunstig, maar in het geval van snel bewegende onderwerpen toch ook weer minder gunstig.
Vond ze zelf toch redelijk gelukt en omdat ik het ook leuke momenten vind toch hier geplaatst....ik had misschien de 4e foto er niet bij moeten zetten, want bij die foto ligt de scherpte eigenlijk op de verkeerde Meerkoet....had ik nog het meeste werk aan ook aan die 4e, want moest er een stuk bij maken aan de rechterkant en dat is volgens mij wel redelijk goed gelukt, want heb er niemand over gehoord.