Allemaal nog bedankt voor de leuke reacties.
De 1e vind ik zelf ook de minste....scherpte is niet echt optimaal(ook niet op de kop), minst spannende houding en de saaiste achtergrond.
Qua lichtval is de 2e het best, maar qua houding vind ik 3 en 4 wel weer grappig.
@Rob, Ik ben juist op jonge leeftijd verknocht geraakt aan hardrock....ik was 12 toen Deep Purple in 1975 het nummer Child in Time opnieuw uitbracht en daar is het mee begonnen.
Daarna kwamen al snel bands als Black Sabbath, Led Zeppelin, Uriah Heep en Rainbow in beeld.
Ik heb redelijk veel LP's gekocht vroeger, had er op een gegeven moment meer dan 600 staan en het merendeel daarvan was hardrock.
Ik noem het gewoon hardrock, want al die latere termen zoals heavy metal en dat dat later weer werd onderverdeeld in Speedmetal, Trashmetal, Deathmetal, enz. dat boeit me niet, het meeste van die metals vind ik ook helemaal niks.
Iron Maiden is wel zo'n beetje het uiterste bij mij, het moet wel verstaanbaar blijven en voorzien zijn van een goeie zanger en niet één die alleen maar in die microfoon staat te gorgelen terwijl de rest er "rustig" op los staat te rammen.

Ook Symphonische rock kan ik erg waarderen, bands zoals Marillion, Arena, Threshold, Pink Floyd, enz. heb ik ook diverse albums van in huis.
maarten916 schreef:
Over muziek ga ik het maar niet meer hebben.. te groot smaakverschil vrees ik
Ik zag jou pas een afbeelding posten van een LP hoes van King Crimson, ook daar vind ik sommige nummers erg goed van.