Dank voor de reacties
Leuk ook dat de reacties lekker verdeeld zijn.
Deze foto is, net als het uiltje, gemaakt met mijn nieuwe camera; een Sony RX10 III dus.
Gisteren voor het eerst mee op pad geweest naar Burgers Zoo om eens uit te proberen. Groot voordeel is dat je maar 1 camera in een kleine tas mee hoeft te nemen en toch beschikt over een zoombereik van 24 - 600 mm. De camera voelt goed en ligt prima in de hand. Kan ook tegen een stootje en is spatwater dicht. Dat kwam gisteren goed uit. Het miezerde buiten en in de "Bush" en "Mangrove"was het behoorlijk vochtig.
Nadeel is dan dat de camera moet acclimatiseren. Je hebt eerst flink last van een beslagen lens en zoeker (gelukkig had ik een doekje mee!)
Tja en verder.. ik ben voorzichtig begonnen en de camera in P + AUTO ISO gehouden om eens te kijken wat ie zou gaan doen. Achteraf een beetje spijt van. De ISO waarden worden snel hoog waardoor ruis ontstaat. Buiten fotograferen (zoals bij deze Flamingo) gaat wel goed.
Bij sterk inzoomen is een hogere sluitertijd (of statief) nodig. De stabilisatie werkt overigens verder wel goed.
Nadeel in een dierentuin is ook dat je vaak door glas heen moet fotograferen en die ruiten zijn niet echt schoon.
Tot nu toe ben ik wel tevreden. Dat is voornamelijk vanwege het gemak. In de komende weken probeer ik van alles uit waarbij ik hoop dat de scherpte ook goed gaat komen. Ik heb daar wel vertrouwen in. Daarbij graag ook jullie kritische blik en oordeel!
Deze week plaats ik nog wel een aantal dierentuin plaatjes..