fran schreef:
Ze vlogen op en bleven rondcirkelen op een afstand die nog net voldoende was. Het zijn niet de beste foto's, in vlucht en uit de hand genomen is toch wel erg moeilijk en niet te vergelijken met een foto uit de dierentuin of van een roofdieren show. Toch dacht ik dat sommige van jullie deze foto's toch wel interessant zouden vinden.
Je mag dat dan ook niet met elkaar vergelijken. Ik vind het fotograferen van een mooie vogel in de dierentuin, erg leuk, maar de beleving van een vogel zelf spotten, stil zijn, de juiste spullen zoeken, instellen en schieten. Met het verhaal dat de vogel 9 van de 10 keer wegvliegt voordat je aan schieten toe bent, maakt het fotograferen van vogels voor mij de moeite waard. Het zoeken naar de vogel, het uitzoeken van gedrag, het wachten, en de bijvangst zal ik dan niet eens allemaal bespreken.
Voor mij dus tien keer liever een net niet perfecte foto van een wilde mus dan een een perfecte foto van een secretaris vogel in een kooi! Overigens natuurlijk nog steeds liever een perfecte foto van een mus
Nou en of ik deze interessant vind!
Deze vallen toch wel onder hele mooie plaatjes, niet allemaal even mooi, maar ik vind de 4de (monnikkaps gier) erg mooi!
Het is fijn als je je foto's nummert dan kunnen we makkelijk zeggen wat we van welke foto apart vinden.