Bedankt voor de leuke en eerlijke reacties.
De 1e had ik inderdaad wat meer ruimte mogen laten bovenin, er zaten wat storende elementen en ik heb de makkelijke weg gekozen en de foto gewoon zo bijgesneden dat die eraf vielen, ik had natuurlijk ook wat meer ruimte kunnen laten en hier en daar een sopje geven.
@Frans, van wie het kopje is vind ik zelf wel redelijk duidelijk te zien, maar ik snap dat iedereen dat weer anders ziet.
De kleuren kan ik je helemaal in volgen, maar het gekke is dat ik beide foto's iets warmer heb gemaakt....witbalans stond op automatisch en ze zijn ook vlak na elkaar gemaakt, ongeveer hetzelfde tijdstip dus.
Ik heb net de originele JPEG's bekeken en ook daar is het verschil zo groot, heeft er misschien mee te maken dat ik wel de camera een andere kant op moest richten....beide tafereeltjes gebeurden niet vlak naast elkaar?
Ook zit er bij die Kapgieren best nog wel wat verschil in kleur, vooral die koppen kunnen variëren van licht blauw naar paarsig, tot bijna wit aan toe.
Beide foto's zijn niet gemaakt op de vloedlijn, maar op een stuk wat meer richting de hotels....is een stuk wat met vloed telkens helemaal onder water staat en het zand is daar niet bepaald wit.
De Gieren lopen een beetje in de schaduw en bij beide foto's is het zand in de schaduw een tikkie aan de blauwe kant en dat heb ik eruit gehaald bij beide foto's met selectieve kleuren.
Bij de 2e foto is het stukje achter de voorste Gier en vlak voor de achterste Gier van groen/cyaan van kleur, dat is de weerspiegeling van het hotel dat erachter staat en dat in felle kleuren is geverfd, ook dat heb ik via selectieve kleuren eruit gehaald.
Zit me net te bedenken dat dat misschien ook het verschil in kleur kan zijn.....die weerspiegeling van de kleuren van dat hotel?
De 1e foto had ik in z'n geheel misschien iets minder warm/rood mee moeten geven, maar door het blauw in het zand ga je al snel weer teveel met warme kleuren zitten spelen.
Er is wel een oplossing...ik moet gewoon zelf goed kijken welke foto's er qua kleur bij elkaar passen en anders moet ik ze gewoon apart plaatsen.