Ik ben niet bang dat deze foto of welke andere foto dan ook mijn inzending zal bedreigen. Het is en blijft immers maar een aardigheidje. Volgens mij kun je niet eens de eeuwige roem hiermee verdienen...
Mijn initiƫle opmerking was: "Plaatje van internet kon je volgens mij toch ook wel zelf maken?" met gelijk de toevoeging dat ik het een "Mooie compositie" vond. Twee opmerkingen van mij waar ik nog steeds achter sta.
Jouw opmerking: "Wat mij bevreemd is dat er geen 1 opmerkingen plaatst over shoppen terwijl dit toch overduidelijk een samengestelde foto betreft.. Meet men met twee maten.. Of hoe het maar waait.. Of hoe erg bedreigt de ander mijn inzending??", is iets wat meer bij jou ligt dan bij mij. Je insinueert hier iets wat er helemaal (bij mij zeker niet) is. Mijn response was en is nog steeds eerlijk.
Mijn tweede reactie ging over de interpretatie van Herrias zelf. Herrias kwam met de voor mij verrassende stelling dat Tony of ik zou hebben gezegd dat het "een makkelijke oplossing" was. Zowel Tony als ik zeggen vervolgens dat we dat helemaal niet hebben gezegd. Ook hier van mij geen vervelende opmerking om de foto van de ander naar beneden te halen.
Voor zover ik me kan herinneren (maar wellicht laat mijn geheugen mij in de steek) heeft niemand eerder voor de maandopdracht plaatjes van een ander gebruikt. Plaatjes die, m.u.v. het plaatje linksboven, mijns inziens eenvoudig zelf hadden kunnen worden geproduceerd. De vraag die je je vervolgens kunt stellen is of de toegevoegde waarde van al die plaatjes nu wel zo groot is. Iets wat volgens mij ook gewoon uit het stemmen zal blijken.
Het bewerken van een foto mag; is gewoon volgens de regels. De vraag of iets "te veel" is bewerkt, laten de moderatoren hier vaak ter beoordeling aan de leden. Bij het stemmen wordt wel duidelijk hoe de foto wordt gewaardeerd. Mochten de leden dit waarderen, dan eindigt de foto hoog, anders wat lager.
Al met al: je zoekt spijkers die er niet zijn...
Je laatste opmerking dat het wellicht meer dan voldoende was om alleen het oude telraam kunstig in beeld te brengen, deel ik wel. Dit heeft meer te maken met het uitgangspunt "Minder is meer", iets waar ik in geloof
Update
Zin toegevoegd en typo verwijderd