Ik vindt het een moeilijke opdracht deze keer maar hierbij dan mijn inzending. Ik ben zaterdag op sjouw gegaan met de camera de winkelstraat door in de hoop op inspiratie. Daarbij kwam ik deze meneer tegen op een terrasje, helemaal alleen samen met zijn boodschappenkar waar een paar spulletjes in zaten. Ik dacht eerst de kerstman in crisisstijl..... rode muts, witte baard, coca cola drinkend( het is toch coca cola die de bekende kerstman heeft neergezet in het rood en een beetje gezet en een witte baard) in een tamelijk sjofele uitvoering dan wel. Toen ik beter keek zag ik een man die alleen aan een tafeltje iets drinkt en er niet uitziet alsof er thuis nog iemand op hem wacht. Zag geen ring aan de handen en de boodschappen waren ook niet voor twee personen. Een oud mobieltje uit lang geleden en daar belde hij mee. Toch nog iemand die op hem wacht? Zelf zat hij tamelijk in gedachten verzonken en zag niet dat ik hem fotografeerde. Hij heeft daar een uur gezeten in de kou. In zijn oude kleding die niet meer netjes was, dubbele sjaal om en laarzen en joggingbroek aan. De baard ook niet echt meer wit maar groezelig geel. Dan begin je toch te denken hoe deze man deze donkere dagen voor kerst eigenlijk doorbrengt.

Foto gemaakt op 14 december.