Even een wat langere reactie dan vanmorgen, zat op cursisten te wachten, wilde toch even snel iets reageren

Dank Henry voor deze mooie inleiding! En ook voor de gegeven complimenten
Je observatie met betrekking tot het feit dat ik mij laat leiden door de 'algemene norm op dit forum' is helemaal juist. Eén van de redenen daarvoor is dat ik nog pas kort met fotografie bezig ben en heel erg aan het vechten ben om het 'kunstje' een beetje onder de knie te krijgen. Er zijn zoveel facetten aan deze hobby die ik me eigen moet maken, van het maken van platen, het bewerken ervan, het terugvindbaar opslaan tot en met het uitdenken van een fatsoenlijke back-up strategie, dat kost allemaal - veel - tijd.
Eén van de andere redenen is dat ik van nature niet zo heel erg creatief ben - buiten mijn werk om, dan - dus is het gemakkelijker om - binnen de hierboven genoemde beperkingen - te kiezen voor een onderwerp of invulling juist binnen die 'gevestigde orde'.
Kortom, ik ben heel erg blij met de uitdagingen waarvoor je me gesteld hebt, dat dwingt me om af te wijken van mijn comfort zone en moet ik wel - figuurlijk - met de billen bloot!
Opdracht1 - die gaat me wel lukken, in de aanloop naar dit project - je moet toch ff oefenen - heb ik wel een paar platen gemaakt die deze zouden kunnen invullen. Zal toch proberen hiervoor een nieuwe te maken.
Opdracht2 - deze is volledig buiten de comfort zone, ik hik al enkele weken tegen straatfotografie aan, het lijkt me heel erg leuk om te doen, maar, ja, het gáán doen is dan toch stapje twee. En nu moet ik wel, mijn aanpak zal de volgende zijn: ik ga eerst proberen bubbles te maken in de stad, moet vast lukken in de mooie binnenstad alhier, vervolgens ga ik die proberen een passend eigen vormpje te geven.
Nogmaals, dank voor het vertrouwen en de gestelde uitdagingen, ik zal proberen je niet teleur te stellen!