Ik wil best een poging wagen om mijn kritiek te onderbouwen:
Dat de piloot contact heeft met de eigenaar van de arm was me ontgaan en ik zie dat ook niet na jouw uitleg.
Jouw redenatie dat de aangesneden delen als het ware fungeren als kader voor het hoofdonderwerp kan ik wel volgen, maar ik denk dat ze dat ook zouden doen als ze er net wél helemaal op hadden gestaan.
Bovendien zouden ze, in mijn beleving, dan meer een onderdeel van het verhaal zijn geworden (en dan heb ik het over de rennende soldaat en de helikopter bovenin), nu ziet het er uit alsof ze per ongeluk net het beeld in kwamen toen je afdrukte. En dat geldt ook zeker voor die arm aan de linkerkant... die man stond er nu eenmaal en de fotograaf kon hem niet ontwijken.
En van mij 'mogen' (bij-)onderwerpen best aangesneden worden, zeker als dat een mooie compositie oplevert. In het geval van de foto van Nuelle waar je naar verwijst krijg je een totaal andere foto als ze de aangesneden persoon in de achtergrond er helemaal opgezet zou hebben. In het geval van jouw foto gaat het om een paar mm meer rechts en boven en dan ziet het er voor mij meer uit als een uitgebalanceerde opname i.p.v. een toevalligheid.
Hoe dan ook... een paar mm meer of minder, het blijft een mooie plaat en is voor mij ook veel minder belangrijk dan mijn lange verhaal zou doen vermoeden
ps. ik ben wel benieuwd welke kritiek je zelf had verwacht