Het is 28 maart 2024 22:21



Auteur Aanschaf camera voor safari
 Aanschaf camera voor safari
BerichtGeplaatst: 02 jul 2017 16:26 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 3
Graag jullie advies wij gasn deze zomer naar namibie en zijn op zoek naar een bridgecamera na onderzoek dacht ik aan de panasonic fz1000 ook heb ik gedacht aan een spiegelreflex met een 18-270 lens of 18 -300 zodat we de lens niet hoeven te wisselen.ben ik met een spiegelreflex beter uit qua snelheid sutofocus en scherpte.Budget 1000 euro
Graag jullie reactie bedankt alvast


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Aanschaf camera voor safari
BerichtGeplaatst: 02 jul 2017 17:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48980
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Wil je een beetje fatsoenlijk wild kunnen fotograferen kom je al gauw milimeters tekort.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanschaf camera voor safari
BerichtGeplaatst: 02 jul 2017 18:12 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 126
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Lastig dat mensen een antwoord geven waar je zo weinig aan hebt....

Het is altijd een lastige vraag. Ikzelf zou niet aan een spiegelreflexcamera denken. Het risico van vocht en stof in een warme omgeving is erg groot.

Ik zou eerder denken aan een Bridge camera zoals de Nikon Coolpix P900. De Canon Powershot GX3 of de Sony cybershot DSC-RX10 . De Leica Vlux typ 114 zou ook kunnen maar heeft aanmerkelijk minder zoombereik. Je hebt dan wel kwaliteit....

Neem in alle gevallen wel een eenbeen statief mee.... Anders hou je die camera's op de uiterste zoomstand niet stil (Zelfs met éénbeenstatief zal dat een probleem zijn ben ik bang)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanschaf camera voor safari
BerichtGeplaatst: 02 jul 2017 18:29 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 3
Bedankt voor je reactie ik denk inderdaad dat mijn zoektocht richting de bridgecamera uit zal gaan.
Dacht zelf aan de panasonic fz1000 vanwege de grotere sensor misschien iemand suggesties?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanschaf camera voor safari
BerichtGeplaatst: 02 jul 2017 19:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48980
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Adrieh blij dat je ook eens iemand helpt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanschaf camera voor safari
BerichtGeplaatst: 02 jul 2017 21:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4752
Woonplaats: Moerdijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Grotere sensor is voor wildlife niet perse een pre.
veel vogelaars kiezen voor een crop sensor om met het zelfde aantal millimeters dichterbij tekomen.

voor de rest heb ik geen ervaring met bridge camera's


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanschaf camera voor safari
BerichtGeplaatst: 02 jul 2017 23:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Je hebt wild en wild. Voor een giraf heb je minder mm's nodig dan voor een hyena.

Als je in een prive-park verblijft, dan zou je aan 200mm wel eens genoeg hebben. Als je door een national park rijdt, waar je niet van de weg af mag, dan kan 1000mm nog wel eens te weinig zijn.

Het hangt ook van het wild af wat je op de foto wilt hebben. Toen er een kudde olifanten voor onze auto overstak, had ik ook een groothoeklens erop kunnen schroeven.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanschaf camera voor safari
BerichtGeplaatst: 03 jul 2017 09:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48980
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Panteria het geweldige zoombereik van de Panasonic zou in de praktijk wel eens kunnen tegenvallen.

Ga eens naar een goede fotozaak en probeer eens uit de hand op de uiterste zoomstand foto's te maken.
Vraag dan eens of ze er een eenpoot onder willen schroeven en doe het dan nog eens.
Vraag dan of je de beelden op een monitor mag bekijken.

Ben je tevreden dan zou ik er voor gaan.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanschaf camera voor safari
BerichtGeplaatst: 03 jul 2017 09:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Voor elke doelgroep is er een camera. De mensen die kiezen voor een bridge camera behoren in het algemeen tot een andere doelgroep dan degene die kiezen voor een DSLR met verschillende objectieven.

Hoe kijk jij aan tegen:
- het gewicht van de apparatuur
- meerdere objectieven
- lichtgevoeligheid van je apparatuur
- snelheid van opname
- kwaliteit (scherpte) van de opname


Wat me een beetje verbaast is de opmerking van Adrieh.
adrieh schreef:
...Ikzelf zou niet aan een spiegelreflexcamera denken. Het risico van vocht en stof in een warme omgeving is erg groot...

De omgeving is hetzelfde, de apparatuur is anders. Daar waar je bij een spiegelreflexcamera (DSLR) nog overal goed bij kan om schoon te maken, is dit bij een bridgecamera niet het geval. Als er eenmaal stof of vocht in de camera zit, krijg je die er zonder hulp van de leverancier er niet uit.

Ik ga al jaren met mijn DSLR naar warme landen, ik zie daar vele anderen ook met een DSLR rondlopen. Zelf heb ik nooit last gehad van stof of vocht. Ik weet eerlijk gezegd niet of iemand met een bridgecamera in die situaties wel last heeft gehad van stof en vocht. Uiteraard moet je verstandig omgaan met de situatie, maar dat geldt ook in NL. Ga bijvoorbeeld niet met je camera op het strand foto's maken als het zand flink heen en weer stuift. Hetzelfde geldt als het flink regent. Het is dan niet verstandig om buiten in de regenbui foto's te maken zonder enige vorm van bescherming.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanschaf camera voor safari
BerichtGeplaatst: 03 jul 2017 10:52 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 3
Zou een dslr met een 18-300 betere kwaliteit leveren als een bridge bv de sony rx10 iii of de panasonic fz 2000


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed