Hmz, ondergrens... (Er bekruipt me een klein gevoel van "
hij die even niet goed opnieuw rondgekeken heeft"

)
Ik weet niet of je wel een ondergrens nodig hebt als je de maximale toegestane formaat verruimd. De huidige body's leveren afbeeldingen met zijdes van de 3000px (aan de korte kant) of nog hoger.
Ga je van 5184px (langste zijde afbeelding uit een EOS7d, puur als voorbeeld) terug naar 900px maximaal, is minder dan 20% van het origineel, lever je best veel detail op in en daarmee ook voor een deel scherpte in de foto, terug naar 1200px ( = bijna 25% van het origineel, uitgaande van een EOS7D) is dat al aanzienlijk minder en in macro werk gaat het juist om details.
(ik zal eens zoeken naar een voorbeeld, als ik die al heb...)
Een suggestie zou kunnen zijn:
Normale foto - formaat LANGSTE zijde 1024 - 1200px
Panorama - formaat KORTSTE zijde 1024 - 1200px (eventueel zou je dit ook kunnen beperken tot 900 - 1024px) omdat panorama's toch geheel andere verhoudingen kent.
En ik ben nog geen verticale panorama tegen gekomen, maar vroeg of laat...
Maar misschien dat je met een poll onder de leden hier een beeld kunt vormen van wat men er nu van vind en welke afmetingen er wenselijk zijn. Aan de hand daarvan kunnen de beheerders een weloverwogen besluit vormen.
En schoppen?? Nah, ben geen voetballer en als er geen reden toe is vind ik dat ook niet nodig.