dank voor de commentaren
@nikkwaus
@harry
Die gradient was helaas onvermijdelijk. Ik heb deze foto in 1 minuut gemaakt. Het glas ligt hier op ons aanrechtblad en wordt aangeschenen door een laag staande zon die door de ruit schijnt. Die schaduw wordt gevormd door een stuk kozijn van een boven-raampje. Ik kon het glas helaas niet zo verplaatsen dat dit buiten beeld zou vallen. Daarbij was het ook nog eens zo dat het erg bewolkt was en dat de zon maar heel soms door de wolken heen prikte. Dus heb ik besloten om het maar deel uit te laten maken van het beeld
@peter
Welk gedeelte vind je gekunsteld? De schaduw partij rechts? (zie tekst hierboven)
Of het buiten beeld plaatsen van het glas? Daar heb ik bewust voor gekozen omdat dit voor mij de foto aantrekkelijker maakt om naar te kijken. Ik heb ook nog even de foto geplaatst zonder crop. Zie hier boven. De kleurtoon is hier ook nog niet zoals op het eindresultaat.
Die reflecties op het glas zijn inderdaad lastig te vermijden, aan de andere kant heeft het ook wel iets natuurlijks. Het staat er op zoals is, als het ware.