Het is 29 maart 2024 00:18



Auteur Female nature (serie)
 Female nature (serie)
BerichtGeplaatst: 26 jan 2023 13:18 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24354
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De eerste vijf van deze "serie" zijn apart geplaatst. Als beloofd bij het 5e beeld zou ik de serie ook als geheel plaatsen zodat er aanvullende opmerkingen en commentaren kunnen worden gegeven met alle beelden in zicht. Tot nu toe waren de meeste commentaren gericht op de afmetingen van de personen (vaak als te groot ervaren), de kleuren (eerste deel van de serie te uitbundig) en de blends (onvoldoende in elkaar opgaan). Zoals altijd is het voor mij zeer leerzaam om te begrijpen hoe anderen naar mijn beelden kijken, dus als er nog extra commentaar komt dan wordt dat gewaardeerd :)

F1
Fotografie


F2
Fotografie


F3
Fotografie


F4
Fotografie


F5
Fotografie


F6
Fotografie


F7
Fotografie

.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Female nature (serie)
BerichtGeplaatst: 26 jan 2023 21:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13041
Woonplaats: Portugal
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Er is kennelijk weinig animo om op de serie te reageren.
Ik reageer niet meer op de afzonderlijke foto's want je weet hoe ik daarover denk. Het gaat voor mij dus dit te bekijken als een serie. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er weinig serie in zie, zeker niet met alle 7 foto's. Voor mij moet er in een serie toch een bepaalde harmonie zitten en die zie ik helaas niet.
Ik zeg gewoon eerlijk wat ik denk gelukkig kan jij daar wel tegen.
Voor mij zouden F1, F2, F3 en F6 een serie kunnen zijn, daar zie ik dan wel overeenkomsten in al zijn ze voor mijn smaak een beetje te rommelig, de individuele foto's zouden wel wat aangepast kunnen worden zoals ik bij de losse fto's al heb aangegeven.

F4, F5 en F7 zouden ook een serie kunnen zijn, die zijn voor mij in ieder geval beter op elkaar afgestemd. Ik blijf erbij dat F4 er toch met kop en schouders bovenuit steekt en dan wordt het moeilijk voor de andere twee.

Al met al deze serie raakt mij niet echt zoals je eerste serie deed, die was veel meer in harmonie. Maar het blijft een kwestie van smaak en ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat mijn smaak en inzicht koning zijn.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Female nature (serie)
BerichtGeplaatst: 26 jan 2023 22:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8743
Woonplaats: Apeldoorn
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik vind het eigenlijk wel weer fraaie serie :up
De fotograaf heeft "Female nature" als uitgangspunt genomen en daar een divers palet van gemaakt.
Mooi is dan om te zien hoe dit onderwerp op verschillende manieren is uitgebeeld.
Om eenheid te creëren had ik dan alle foto's wel in hetzelfde formaat gepresenteerd.
Foto 1 valt dus af.
Hoogtepunt is foto 4.


Laatst bijgewerkt door Maarten op 26 jan 2023 22:24, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Female nature (serie)
BerichtGeplaatst: 26 jan 2023 22:22 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1257
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik nul ervaringen heb met (dit soort) experimenten. Op dit forum zie ik flink wat geëxperimenteer, en dat spreekt me zeer aan!
Mijn reactie is daarom heel persoonlijk (eigenlijk; zoals dat voor ieder commentaar op foto’s betreft). Ook voor mij is foto 4 veruit de meest aansprekende. Nr. 5 heeft ook wel wat. Nr. 1, 2 (vooral) 3 en 6 vind ik rommelig en wat kleur betreft niet erg in harmonie.
Dan blijft nr. 7 over. Eerlijk gezegd weet ik niet goed wat ik ervan vind. Ik zie iemand zitten en ik zie daarnaast ook licht gemaakte blaadjes.
Overall zie ik leuke experimenten die ik je niet na doe. Zoals met alle experimenten; veel doen, en steeds stappen zetten naar een aansprekend resultaat!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Female nature (serie)
BerichtGeplaatst: 27 jan 2023 16:02 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24354
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dank jullie voor de reacties! Tja, het is met experimenteren inderdaad altijd afwachten of het wat wordt. Dit forum helpt daarbij om de gedachten daarover aan te scherpen, dus ik neem jullie reacties altijd zeer serieus.

Neemt niet weg dat ik mijn eigen mening probeer te behouden. In dit geval: voor mij is f7 verreweg de beste van het stel, daarin is de metamorfose het verst doorgevoerd en het best geslaagd. Het was ook de eerste in het ontstaan van de serie. Daarna heb ik geprobeerd dit te herhalen, maar dat blijkt lastig. De eerste is inderdaad afwijkend in formaat maar toen probeerde ik al niet meer de serie voort te zetten, ik had zelf ook al geconcludeerd dat dit (voorlopig) niet haalbaar is voor mij; ik vind f1 zelf wel min of meer ok, maar ik zie wel wat verbeterpunten. De favoriete foto f4 is qua licht inderdaad verreweg de beste, maar valt eigenlijk buiten het concept wat ik voor ogen had. Ook f5 is voor mij goed gelukt, hoewel ik de commentaren links en rechts ook wel begrijp.

Wat ik erg leuk vind is dat ik zie dat anderen ook aan het dubbelen zijn geslagen. Mits goed gedaan (en dat is tot mijn genoegen vaak zo, hier) kan dat tot fraaie resultaten leiden. Om de grote filosoof Ilja Gort te quoten: goed bezig, ga zo door!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Female nature (serie)
BerichtGeplaatst: 27 jan 2023 17:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13041
Woonplaats: Portugal
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Zie hier de beperkingen van het geven van een mening op "papier".
Ten eerste was het mij helemaal niet duidelijk dat de serie bedoeld was als een metamorfose en ik denk in dit geval van vrouw naar natuur. Waarbij ik dan even aanteken dat natuur wel een heel uitgebreid gebied is.
Met die kennis is inderdaad de laatste het best gelukt, alleen misschien niet subtiel genoeg.

Ik stel voor om in de volgende zoom meeting eens van gedachten te wisselen over dit onderwerp want ik heb geen zin om lappen tekst te typen en dan tijden te wachten op een evt. antwoord. Misschien zijn er meerdere leden die geinteresseerd zijn in dit onderwerp die zijn dan natuurlijk van harte welkom om mee te filosoferen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Female nature (serie)
BerichtGeplaatst: 27 jan 2023 17:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 409
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De serie als zodanig spreekt me eerlijk gezegd niet zo aan.
Één uitzondering: Foto 4.
Die vind ik qua in elkaar verweven beelden en onderwerp het mooist, maar dan ook heel mooi.
Verstild lezend(?) in een vervreemd bos.

De beelden doen me verder aan een kunstenaar schilder denken, die ik ooit in een cursus ben tegengekomen. Maar ik kan op het ogenblik niet op zijn/haar naam komen....


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Female nature (serie)
BerichtGeplaatst: 27 jan 2023 18:34 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24354
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fran, prima. Overigens zijn mijn bedoelingen niet relevant voor de kijker, die mag wat mij betreft onbevooroordeeld kijken.

Gaveaupiano, dank voor je eerlijke mening. In zijn algemeenheid ben ik overigens minstens zoveel door schilders geinspireerd als door fotografen :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Female nature (serie)
BerichtGeplaatst: 28 jan 2023 13:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 10383
Woonplaats: Wijdenes
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Volgens mij had ik over de meesten al iets gezegd.
mijn voorkeur gaat het meeste uit naar de dubbels met iets ingetogen kleuren. Nr. 7 springt er voor mij ver bovenuit. de kleuren zijn daar heel mooi maar de persoon wordt als vorm bijna meegenomen in de vorm van de boom. gr Harry


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Female nature (serie)
BerichtGeplaatst: 28 jan 2023 14:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Als f7 je doel was, dan zijn de anderen minder goed gelukt. :)
F4 vind ik erg mooi, gevolgd door f5 en f7.
F4 vanwege het licht.
F5 vanwege de duistere sfeer die in de foto hangt.
F7 omdat ik de blending erg knap gedaan vind.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Female nature (serie)
BerichtGeplaatst: 28 jan 2023 18:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1751
Woonplaats: Ijmond
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Mooie serie alles is al gezegd foto 4 en 5 hebben voor mij de beste uitstraling.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Female nature (serie)
BerichtGeplaatst: 28 jan 2023 22:43 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24354
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dank heren. Henry, ik geef je gelijk :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Female nature (serie)
BerichtGeplaatst: 29 jan 2023 10:35 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41892
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
1,2,3 en 6 valen af voor mij.

4,5 en 7 blijven dan over die ik het best geslaagd vindt en 4 is het mooist van deze 3.

Uiterard een mooie serie van jou experimenten wat ik ik je niet na doe en ook niet ambieer.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Female nature (serie)
BerichtGeplaatst: 29 jan 2023 14:59 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24354
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
;) :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed