Bij de tentoonstelling Lekker Licht in Utrecht is een van de leukste onderdelen de scannerwand. Dit is een groot horizontaal scherm, ongeveer 2 bij 3 meter, met een knop ernaast. Als je op de knop drukt trekt er een lichtbalk van rechts naar links over het scherm, net zoals dit bij een flatbedscanner gebeurt. Het geheel blijkt dan ook een enorme scanner te zijn, dus zodra bezoekers dat in de gaten hebben gaat men massaal zichzelf scannen. Het gescande beeld wordt namelijk een seconde of 5 vertoond, en daar gaat een grote aantrekkingskracht van uit op vooral het jongere gedeelte van het publiek. De scans worden opgeslagen, en als er even geen activiteit is dan worden eerder gescande beelden getoond. Hilarisch.
Hierbij een paar foto's van zulke scans. Eigenlijk is het dus andermans werk wat ik hier laat zien
Omdat de scannerwand erg ongelijkmatig licht gaf moest ik de foto's wel stevig bewerken (hoewel LR voldoende was - vnl. doordrukken en tegenhouden).
Op deze manier geef ik ze een tweede leven, dus ze voelen nu toch ook een beetje van mij
Overigens was mijn zoon, die Gezondheidswetenschappen heeft gestudeerd, een beetje vies van het scherm nadat hij op de scans zag wat mensen allemaal tegen dat scherm aan hebben staan drukken
F1
F2
F3
F4
F5