Het is 18 apr 2024 06:43



Auteur My car in stereo
 My car in stereo
BerichtGeplaatst: 04 sep 2016 21:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1615
Woonplaats: Veldhoven
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Voor de liefhebbers die nog een rood/cyaan brilletje hebben liggen (of doorzichtige cellofaantjes met die kleur) een kleine serie van mijn hobby. Deze keer gewoon digitaal gemaakt, met behulp van een slede die ik destijds kreeg bij het lidmaatschap van de Ned Vereniging voor Stereofotografie. Nog nooit gebruikt, komt nu goed van pas.
Het rare is dat voor de yellow/blue foto's (ook eentje bijgevoegd) links/rechts verwisseld moest worden...
Bij de eerste twee is de kleur van de auto helaas veranderd in blauw, die is zoals op de derde foto groen met een blauwachtig tintje...
De kwaliteit van zo'n digitale serie is ontzettend veel beter dan die gemaakt met de Sputnik, terwijl nu ook kleur te zien is. Het stero-effect is bij de yellow/blue uitvoering het mooist, terwijl daar ook de kleur van de oorspronkelijke foto het best behouden is. Maar ja, wie heeft er nou een yellow/blue brilleke... (tip: probeer het eens met de cellofaantjes die om snoepjes zitten, werkt perfect...!)
Bij de eerste foto.... niet tegen het hek duwen hè, zó stevig is het niet meer... haha
.
Fotografie
Fotografie
Fotografie
.
Bedankt voor het kijken, Henk


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 My car in stereo
BerichtGeplaatst: 05 sep 2016 08:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49077
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Er zit een mooie dieptewerking in je foto'a.
Nice car.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 My car in stereo
BerichtGeplaatst: 05 sep 2016 08:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9146
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Vooral de eerste twee foto's zien er heel mooi uit!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 My car in stereo
BerichtGeplaatst: 06 sep 2016 00:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1615
Woonplaats: Veldhoven
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Paula Loonen schreef:
Vooral de eerste twee foto's zien er heel mooi uit!


Jawel, maar mijn auto is niet paars. Ik kan bij red/cyan kiezen voor dubois, dan krijg ik een mooiere dieptewerking maar de kleur wijzigt. Foto drie is yellow/blue en dan blijft de kleur ongeveer zoals ie is.
Alleen... de red/cyan brilletjes zijn wijd verspreid, de yellow/blue komen eigenlijk niet voor behalve dan binnen de stereovereniging...
Bij red/cyan zie je (als je er op let) storende nevenbeelden (alleen met brilletje te zien). Die kan ik nog steeds niet weg krijgen, bij yellow/blue is de plaat veel 'cleaner'


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed