Hierbij dan "het verhaal" achter de foto.
Mijn gebruikte technieken waarmee ik de afgelopen maand heb geëxperimenteerd:
A) "Verkeerd" focussen in combinatie met juist belichten, waardoor het hele beeld onscherp wordt weergegeven.
B) "Verkeerd" focussen in combinatie met overbelichten waardoor het beeld vervormd wordt. Je hebt hier wel veel zonlicht voor nodig.
C) Een meetrekkende beweging met trage sluitertijd (we kennen dit ook wel als het "pannen").
D) Een ronddraaiende beweging in combinatie met een trage sluitertijd.
E) Het overdag fotograferen met trage sluitertijd d.m.v. een ND-fliter en statief.
F) Beweging fotograferen met een trage sluitertijd (ND filter) in combinatie met flitsen op het tweede gordijn
G) Door iets heen fotograferen (bijvoorbeeld een plastic fles) om zo een vervormd beeld te krijgen.
Opties A en B had ik wel eens eerder toegepast (enkele van mijn strandfoto's in Kroatië) en ik wilde nu wat anders proberen.
Optie E leverde me enkele leuke beelden op. Beelden die in zoverre vervreemd zijn dat je beweging ziet bij felle zon. Zeker iets om nog eens rustig mee verder te experimenteren.
Van optie F had ik veel verwacht, maar ik kreeg niet het beeld wat ik in mijn hoofd had zitten.
Optie G had me geen mooie beelden opgeleverd. Kennelijk heb ik nog niet het juiste materiaal gevonden.
Uiteindelijk heb ik een combinatie gebruikt van optie C en D: een meetrekkende en draaiende beweging. Hieronder het onderwerp wat ik heb gefotografeerd: een kunstwerk van Paul de Reus, Koester diversiteit. Het weerspiegelt de vele gezichten en diversiteit van Almere.

Het idee om iemand overdag te fotograferen met trage sluitertijd (d.m.v. een ND-fliter) en statief en het beeld dan op het tweede gordijn te bevriezen, hebben jullie nog van me tegoed. Wanneer ik die ga maken, weet ik nog niet.