Het is 20 jul 2025 00:15

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Insekten uit de Heemtuin
 Insekten uit de Heemtuin
BerichtGeplaatst: 20 jul 2008 18:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Hoi Allemaal,

Het is weer even geleden dat ik hier foto`s geplaatst heb. Dus weer eens tijd voor wat. :)
Een poosje geleden ben ik naar de heemtuin in Delft geweest.
Helaas staat er aan de kust vaak nogal wat wind dat was deze dag ook het geval. :cry
Een heerlijk plekje waar je mooie bloemen, vlinders, libelen en allerlei insekten op de foto kunt zetten.
Dot maal een insekten serie:

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Ik ben benieuwd naar jullie mening !!

groetjes Annette

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Insekten uit de Heemtuin
BerichtGeplaatst: 20 jul 2008 19:41 
Lid
Fotografie

mooie serie met prachtige kleuren :up , ze missen allemaal wel wat scherpte, van nr 1 vind ik de comp. het mooiste :up

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Insekten uit de Heemtuin
BerichtGeplaatst: 20 jul 2008 19:55 
Lid
Fotografie

Foto 1: is een gezellig tafereeltje ;) wat voor het mooie net iets teveel van achteren is genomen.
Verder zou ik hem ook nog ietsje bijsnijden (ietsje van de rechter- en onderkant)
Foto 2: Ziet er qua scherpte het beste eruit :upc
Foto 3: zou ik zelf echt in de prullebak gooien, veel te onscherp. Wel het beste viewpoint.
Foto 4: Op zich prima, maar wat meer door de knieën geeft een wat fraaiere compo
Foto 5: Knalt lekker van mijn scherm af, mist helaas ook echt teveel aan scherpte. Maar compo en achtergrond zien er goed uit.
Foto 6: Leuke compositie, jammer dat je scherpte punt net iets te ver op het achter lijfie ligt. Voor de compo zou ik hem ietsje bijsnijden, zodat de bladranden precies uit je hoeken komen.

Insekten uit de Heemtuin
BerichtGeplaatst: 20 jul 2008 21:12 
Lid
Fotografie

Mooie uitgebreide reactie van Gotchas waar ik weinig aan toevoeg.

Foto 1 is voor mij de mooiste en wbt bijsnijden, zou de stengel idd links in de hoek laten vallen.

Profiel op dit foto forum
 Insekten uit de Heemtuin
BerichtGeplaatst: 20 jul 2008 22:16 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
De tweede is hier de meest geslaagde, zeer fijne scherpte en goed liggende scherptediepte, fijne doortekening in de witte bloemen, een goede compositie en standpunt maken dit tot een aangename foto om naar te kijken.

Eerste is erg centraal geplaatst, oogt goed scherp op de ogen van de achterste kever, maar door je standpunt is het een vrij onrustige foto geworden.

Derde is veels te onscherp, meteen de prullenbak in inderdaad.

Vierde heeft weer een goede scherpte, en fijn standpunt en compositie, oogt mischien iets te donker, gezien de helderheid van de witte bloemen, had je hier best iets meer mogen belichten.

Vijfde is voor mij als scherpste aan te merken, wederom wat centraal, en hier is het geel van de bloem erg dichtgelopen. Maar naar mijn idee zou onderbelichten voor meer doortekening in de bloem, leiden tot een erg donkere zweefvlieg...

Bij de zesde ligt de scherpte te ver naar achteren op zijn lijfje, en vallen zijn ogen daarbuiten.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp