Hoi Heidel,
Al doende leert men en ga je je wellicht een eigen stijl aanleren.
Wat mij als eerste opvalt is dat je hoofdonderwerp erg centraal staat in de foto.
Zelf vind ik dat niet zo spannend qua compo, hoewel in sommige gevallen het wel weer mooi is. Maar daar kun je uren over discussiëren.
Terugkomend naar de foto's:
F1, daar heb je enorm veel last gehad van hard licht en in combinatie met een hoge isowaarde + +0,3 lichtstop overbelichten heb je naar alle waarschijnlijkheid dit nog eens versterkt.
Kijkende naar je sluitertijd van 1/800s had je genoeg ruimte om je iso naar beneden te schroeven

Tenzij je enorm zenuwachtig was

Bij foto 2 en 3 zijn naar mijn bescheiden mening de instellingen voldoende. Alleen spijtig van het harde licht en je een hoofdonderwerp hebt genomen waarbij er minder doortekening is. Eventueel zou je je onderwerp kunnen uitlichten met een reflectiescherm. Alleen lijkt het me wellicht verstandig om macro beter onder de knie te krijgen. Naderhand kun je eventueel je grenzen steeds verder leggen.
Wellicht om je nu al aan te leren om de foto's in RAW te fotograferen indien je die mogelijkheid hebt.Zelf fotografeer ik in 99% van de gevallen in de bewolkte stand (witbalans) van de camera. Dit geeft voor mijn gevoel warmere kleuren. In de AWB (Automatische WitBalans) heb ik het gevoel dat er dan een soort kleurzweem in de foto zit.
Kort samengevat: het blijft een kwestie van veel oefenen en oefenen en oefenen. Al doende leert men, zowel de camera als het innemen van een standpunt alsmede het gebruik maken van het aanwezig licht.
Hoop dat je hiermee uit de voeten kunt.......want mijn toetsenbord is nu haast versleten

Grt Roger